Hej där!
Lokföraraspirant Karlsson i H .
Jasså, ni hade liksom på känn att ni skulle hamna på min blogg. Hur kan det komma sig?
Ni kan knappast ha vetat att det var mig ni mötte i Övm?
Vore lite kul att få höra mer hur ni fixade det.
Att ert tåg var långt, o kanske tungt det konstaterade vi redan när ni passerade. Men så pass så ni skulle fastna.. det trodde vi nog inte.
Sen var det det där med att backa o stn o fjäder växlar mm. Ni kom alltså så långt upp så ni passerade dessa?
Uppdat:
Japp, stämde ju bra att det var elev som körde. Så visst var det jag som var Handledare.
Jasså, ni hade liksom på känn att ni skulle hamna på min blogg. Hur kan det komma sig?
Ni kan knappast ha vetat att det var mig ni mötte i Övm?
Vore lite kul att få höra mer hur ni fixade det.
Att ert tåg var långt, o kanske tungt det konstaterade vi redan när ni passerade. Men så pass så ni skulle fastna.. det trodde vi nog inte.
Sen var det det där med att backa o stn o fjäder växlar mm. Ni kom alltså så långt upp så ni passerade dessa?
Uppdat:
Japp, stämde ju bra att det var elev som körde. Så visst var det jag som var Handledare.
Kommentarer
Postat av: lok
Postat av: Lokföraraspirant Karlsson i H
Tyckte det såg ut som en elev som körde, och som flitig läsare av bloggen så var det ju en relativ enkel gissning vem som kunde vara handledare. Fjäderväxlar är ett otyg, åtminstone om man ska byta riktning. Nu kom vi ju en bra bit upp i backen innan det tog stopp, nästan till bron, så det var till att hämta tillstånd till backning i ett par olika etapper och backa tillbacka ut på linjen mot Gal, så då blir ju inte fjäderväxlarna något jättestort problem. Eftersom vi var två så tog det ju bara ett par minuter att få en signalgivare på plats till bakänden, annars så är ju inte Övm någon bra håla att råka ut för sådant.
Trackback