Fritid?!

Har inte varit mycket av den varan sista dagarna. Jobbade dubbelnatt denna vecka o på pappret ser den helt ok ut veckan.

Slutade ju 9 i måndags.

Jobba 20-07.40 ons + tors natt. Inget mer.

Men oj så tungt det var.

Snurrade ju runt hela första natten o fick mig bara en timmas sömn, precis innan det var dags att gå upp.

Sov en timma hemma på förmiddagen. Var med Madde till hästen. O sedan iväg o körde nästa natt.

Lyckades ju i a f sova lite mer den gången. Slutade 7.40, men fordonet skulle ju växlas in för en gångs skull, för att få rätt fordon i rätt omlopp. Detta gjorde att jag istället för att ta pendeln hem 7.50 hamnade vid fika bordet igen.

8.50 blev det istället. Handlade på hemväg. Lastade in grejer. Plockade ur diskmaskinen. Startade en maskin tvätt. Sen slocknade jag.
Yippi, supersmart att sova 4 timmar på eftermiddagen. INTE!
Upp o lagade mat, hamnade vid Tv´n. Började bra med På spåret men någon lyckades mygla över till Let´s Dance.
Runawaybride följde på detta.Så Madde o jag somnade vid 01. Felvänt dygn åter igen.
M har jobbat idag. Madde o jag drog till hästen ännu en gång, efter att ha vaknat sent. Kom hem vid 13. Kom på att det nog är 3-4 veckor sedan mina blommor fick vatten. Diskmaskin klar igen. Även en tvättmaskin. Dammsugaren fick oxå lufta sig lite. Fixat så att lite räkningar blir betalda. Nu ger jag upp!
Ska nog göra M sällskap på soffan ser rätt skönt ut. Trevliga familjen Sover på soffan.
Lillebror ringde på förmiddagen o undrade om vi ville åka skridskor, men Madde o jag hade ju redan bestämt med stallkompisen. Nu är det ingen som orkar.
Lite mat lär vi väl behöva snart oxå. Undra vem som ska fixa detta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0