Lite flyt?

Denna morgon funkade mitt fordon betydligt bättre. Man hade dock trott att det som jag hade igår skulle kunna gå på Västervik på morgonen men tji fick man där. Driftbatteriladdaren som inte funkade. Där av alla startförsök? O sifa fallet?
Frukost på hotellet även denna gång.
Sällskap av E. kusinen från Vimmerby o till Mjölby.
Handlade o tankade innan det var dags att rusa hemåt.
Var hemma 15.20 plockade in varorna o bytte om. Ridning 16-17. Hem o klädbyte igen. Ungdomsgården17.30-19.30.
Var så trött, då jag fått ihop 13 timmars sömn på 3 dygn, dvs det fattas mer än en natt, så jag höll på att somna där vid Tv´n. I detta oväsen. Helt otroligt.

Åh, fick sova hela natten ända till kl 06 när larmet ringde. Jag som sällan snozzar, gjorde det ett par gånger. Så skönt.
Sen var det full fart igen. M. åkte tidigt, enda dagen jag inte passerar Hultsfred denna vecka, då skulle han dit. Haha nästan komiskt ju.
Madde skulle till skolan o ha gymakläder med sig.
Linus o jag skulle till US öron. Linus ville inte som jag redan gissat.  han tog cykeln o stack. Lät han va en stund för inte tänkte jag jaga honom inte. Så han kom snart igen.
Mutade att han äntligen skulle få köpa sig gitarren vi spanat på jamshop. Han har ju fått pengar till det när han fyllde, saknades dock lite grann så jag fick lägga till.
Besöket på Öron gick på ett kick. Rören var kvar, även om det ena satt lite på trekvart.

Hade flyt två gånger idag. Först på US, kom en tjej o frågade om jag ville ha en parkeringslapp, betald ytterligare två timmar. Så när jag åkte var det en timma kvar på den, så jag passade på att ge den till nästa. När vi sedan parkerade inne i stan, i p-huset, samma sak en gång till. En man med en son i bilen, stannade o undrade om vi ville ha en lapp igen.
Flyt lr?
Var på Ikanohuset en sväng oxå, Linus behöver jeans. Hade sett på H&M i Kalmar, med dessa verkade inte finnas i Linköping. Men det blev ändå ett par. Bad honom plocka ut lite mer kläder, men han ville inget ha, tjatade på honom en t-shirt. Suck.
Tänk om någon bad dig gå in o köpa alla de kläder du vill ha, vad jag skulle shoppa, men inte denna unge inte. Släpade med honom in på skopunkten i hopp om att han skulle hitta några skor att ha i höst oxå, samma visa igen. Gav upp o åt på MAX istället.
Skulle haft 3D glasögon från Toys"r" us oxå, men de var slut. BR leksaker skulle visst ha oxå. Hur hittar man dessa butiker före fredag. Det är en film på Disneychannel som barnen vill se där man behöver dessa.
Någon som kan skicka? Annars får det väl bli en sväng till bokhandeln o köpa färgat overheadpapper o göra egna på fredag eftermiddag.
Madde har åkt med moster o kusinen till Ulrikamarknad. Hoppas inte de kommer hem med en häst.. det är ju djurmarknad idag.
Ikväll är det Dans dags. Så imorgon är det väl träningsvärk igen. Inte lika mycket som i Fredags efter ridningen  dock, skulle jag tro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0