snabbgenomgång

Upp vid 5.30 i lördags för att åka o jobba. En sväng Kalmar till att börja med. Lite rast o sedan Västervik på det. Landade där 19.30. Bytte om o gick o åt en bit mat o tog en öl.
Bytte hak, träffade på en kusin, jag inte sett på två år.

Upp o jobba 7 till 18 i eftermiddags. Blev lite övertid, då vi hade en sjukskrivning, så jag fick växla in fordonet själv.

På hem väg fick jag mezz om att köpa pizza med hem för M åkte till sitt jobb kl 17.40.
Jaha. Barnen blev lämnade ensamna o bråkade. Popcorn över hela köksgolvet o bänken. Jag VÄGRAR att ta upp detta så det får ligga kvar tills någon annan gör det.
Fick vänta på pizzan trots att jag ringde när jag lämnade Linköping.
Så nu är den uppäten o sängen hägrar.
Börjar 4.52 både Måndag o tisdag. Innebär åka hemifrån 04, gå upp 3.30. lr eg ännu tidigare imorgon för jag måste duscha ju. Ok innebär att om jag somnar NU! så får jag sova 7 timmar. M har inte kommit tillbaka än. Till Maddde hade han sagt att det skulle ta en timma o till Linus att det skulle bli sent. Så jag har inte en aning. En unge är duschad, den andra vet jag inte hur jag ska få in där. 

Frågade Madde på förmiddagen vad de gjorde, Inget var svaret.
Frågade Linus nu när jag kom hem vad de gjort i helgen. Inget var svaret. 
Åh, va underbart det låter. Vad trevligt de måste ha haft hemma med pappa.

Så avundsjuk. Jag har slitit som ett djur. 
Men även skrattat en hel del.  
Som när tågvärden låste in sig i kupén, dörren gick i baklås o hon kom inte ut.
Jag skratta så jag tjöt när hon ringde fram till mig. Vad skulle jag göra? Stanna tåget o gå o låsa upp?
Ropade på resenären i 1:a kl som sov. Han hörde inte. Hm tänk tänk.
Högtalaranläggningen. Men vad skulle jag säga. Bara tanken fick mig att kvida av skratt.
Till slut kunde jag samla mig så mycket att jag kunde ropa. Bad en van resenär som hittade ombord kontakta föraren, så stillsamt som jag kunde. Ingen reaktion. Satan. Resenären i 1:a kl hade nu vaknat till o rörde på sig. Bad honom gå o låsa upp om tågvärden som var inlåst i sin kupé. Han tog cateringen istället.. Hon stod o knackade o viftade i lilla tjänstekupén. Han fick tillslut syn på henne o kunde släppa ut henne.

Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Varför skyller du allt på bror? VILL barnen göra något då? L brukar ju inte vara så pigg på nåt öht. Nu har den Carro jag inte gillar vaknat till liv igen märker jag.

2008-09-08 @ 05:20:36
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Emelinda's blogg

Stackars lilla tågvården :P

2008-09-08 @ 10:26:02
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Oskar

Appropå "Vad trevligt de måste ha haft hemma med pappa."



Alltså jag måste fråga...

Varför vill man svartmåla, och "outa" sin respektives svagheter i en blogg som man vet läses av väldigt många? Det är ju inte första gången heller.



Om du tycker att han inte tar sitt ansvar hemma (hatar uttrycket "hjälper till hemma") eller inte engagerar sig med barnen eller vad det kan vara... Är det inte bättre att ta det med honom personligen?

Det hade varit betydligt mer respektfullt än att göra honom till åtlöje inför folk som ni känner/inte känner.

Jag hade verkligen blivit jätteledsen om min sambo hade burit sig åt på det sättet.



A ja... Det var bara mina 5 öre...



I övrigt får jag önska dig en bra dag!

2008-09-09 @ 09:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0