Sätt fart!

Slapp ju åka till N igår, Å.A fick åka på eftermiddagen istället, så att det tågsättet kunde gå i trafik ett varv på morgonen först. Palle hade sedan hunnit fixa det andra. På förmiddagen rullade visst bara en av 3 Y1or, men på kvällen hade vi skakat liv i alla tre.
Städade på förmiddagen, passade på när vi var fler hemma. Anser fortfarande att man kan gott hjälpas åt.
Några maskiner tvätt hanns oxå med.

Var ner två gånger till Ingemarsgården för attt kolla städningen.

Första gången ringde de kl 09 o sa att de var klara. När jag kom var det bara undanplockat o inget torkat någonstans. Jag bara gapade. De sa:

Det står ju här att man kan få betala 500 kr om det inte städningen är godkänd o vi betalar....

Suck, de hade alltså haft 150 pers där, o inte torkat av golvet, ingeting.

Ska jag städa menar ni? Efter er? ALDRIG!
500 kr tar vi om det är något vi behöver kompletteringsstäda efter er, inte en fullstädning. Då får ni ju beställa städning innan i s f så att vi kan hinna förbereda oss för detta o vara flera. Jag ska iväg o jobba o här är uthyrt! Sätt fart o städa med er! Kom ner igen två timmar senare. De fick bakläxa en gång till SÅ DJ...la skitigt var det!
SEdan sa jag, gör färdigt det där o dumpa sedan nyckeln för nu åkar jag inte en gång till. Är det inte ok då så skickar jag ändå en faktura på 500kr för städningen. Uppfattat?
De kommer även få faktura för ett trasig bord.

På eftermiddagen var Mor& far o Farmor & farfar med till Västervik.
Gissa om det var några stolta där?
Gick superbra.

Nu ska jag väcka Madde som ska vara i stallet kl 08.30. Hopptävlingar kl 10.00 Jag ska åka till Västervik ett varv o sedan Kalmar. Dags att sätta fart m a o.


Kommentarer
Postat av: therese

Hade skickat en fraktura,änndå.Ska inte behöva kolla flera gånger.

2008-09-21 @ 09:46:02
URL: http://mammatezz.blogg.se/
Postat av: Haha

sluta trycka ner på andra genom bloggen du!

2008-09-22 @ 16:23:42
Postat av: orolig yngling

Skickar ni frakturer per post? ..är det benbrott då som gäller eller vad ska man vara mest rädd för?

Tacksam för svar!

2008-09-22 @ 17:20:49
Postat av: Caroline

Nu var det väl inte jag som skrivit frakturer lr? Så du får väl ta o fråga rätt person.

2008-09-22 @ 17:34:22
URL: http://line73.blogg.se/
Postat av: haha

hahahaha

2008-09-22 @ 21:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0