Allt är sig likt

Åh så skönt att komma hem.
Åkte till jobbet vid 15.30 igår efter att ha startat diskmaskinen o plockat lite.
Stannade till på Ikanohuset o sprang in på Kick´s, det var ju den där foundationen jag ville ha. De hade erbjudande, handla för 300 kr så får man en gratis Make up rådgivning, sånt är kul. Kanske borde göra något vettigt med min tid nu. 
Så jag bokade till kl 12.00 idag. Då måste jag ju handla... 

Åkte sedan till jobbet o mötte tågvärden,tog ut order o knallade ut till vårt tåg, som just inkommit från Nässjö. 
Allt funkade, lr nja nästan allt "bara" tre lampor på feldisplayen lyste. Vi blev sena iväg pga tkl hade glömt bort att det var vår tur. Bra start. Jagade ifatt minutrarna o var tidig ner. Så E G kunde komma iväg med sitt godståg. En timmasuppehåll, korv på pressbyrån känns som standard. Till Vimmerby för att sova.  I säng 23.45, klockan ringde 05.00. Iväg i tid, gick superbra, lite halt var det dock. En bil på spåret höll på att sätta stopp för oss innan Berga, MEN UNDKOM MED EN HÅRSMÅN, HJÄRTAT I HALSGROPEN! Så tyckte tkl i Berga att jag var för tidigt ute så där var det stopp! O HALT! Tack o lov för magnetskenbroms! Åter sen iväg pga tkl som inte fäller i tid. Han har skrivit resandeutbyte som orsak men det är inte sant! Halt uppför oxå.
10 min vändnig i Kalmar o hemåt. Åter stopp in i Berga, det var då själva f..n. Nu byter vi ju inte personal där längre varför då bråka med oss? Helskum typ det där. 2 min sen igen. Spårledning som orsak denna gång, jaja må så vara. Kan man inte fälla o testa tidigare då?

väl i Linköping fanns det lite tid innan jag skulle vara på kick´s så en tur på Jysk o kolla soffan o sen Rusta fick det bli.
Soffan var klart Godkänd till UG för 2000kr.
Väl på Kick´s blev det Foundation från Kanebo + puder + solpuder.

 Kanebo Sensai Cream Finish Foundation  Kanebo Sensai Total Finish, Refill Fast Puder
En massa mat o lite onyttigheter kom med hem oxå. Hann även en snabbis på IKEA, soffan vi kollat på där såg bräckligare ut än den på JYSK, Klippan soffan är ju ok annars, men mer än dubbelt så dyr. Är det vär det? Till en ungdomsgård.


Väl hemma var det sig likt, precis som jag lämnade det 23 timmar tidigare. Det är skönt att veta att allt står kvar där man ställt det.
Disken är kvar i maskinen ingen har rört den, underbart!  Allt man använt undertiden står givetvis på diskbänken, so what? mamma är ju hemma snart..
En hemsida hade visst blivit till sedan igår istället. För det är ju absolut viktigare.
Har plockat in allt jag handlat, torkat ur frysboxen som stått tom sedan vi drog till Turkiet. Det var dags att fylla den igen nu. Så imorgon ska jag plocka över dit ifrån frysen inne o frosta av den istället. Nu ska jag först åka till Maddes kompis med en springform så tjejerna kan baka kladdkaka till Klassenstimma imorgon. Sedan hem o laga mat o sen iväg o premiär rida!
tjingeling! 

Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Är det Toscana-soffan från Jysk? Samma som jag hade fast i beige. Den har hållt bra och den är dessutom skön. Skulle ju helt klart satsa på den ist för Klippan från Ikea. Till UG känns inte som om man behöver satsa på dyra saker, risken finns ju att någon sätter en sax i soffan eller vad som helst.

2008-09-04 @ 20:29:17
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0