Party

Var ju lite sen hem på lördags eftermiddagen, stannade o handlade på hemväg oxå.
Väl hemma tog mitt nagellack med o intog solariet en stund, Somnade nog 5 min oxå. Fixade till mig o drog med packning till mamma. Vi tog ett glas vin, så pappa fick skjutsa mig till stationen vid 17. Pendel till Nr. några anslöt i Lp. På spårvagnen direkt o inväntade, då det var någon som fattades. Vi blev 18 st.
Maten som serverades var kalla pajer, köttfärsspett, någon köttbit, baguett o röror, typ aioli. 
Till detta servedes det vin, 2 glas alt 1 öl. 
Till kaffet bjöds vi på avec. Amarula.  
Vi åkte runt i Norrköping i tre timmar, några kisspauser blev det då det inte fanns toa på spårvagnen.
Efter detta begav vi oss till Hugo´s. Där fick ju någon för sig att vi skulle dricka Tequila. Där var man ju inte sen att hänga på. K bjöd på första omgången, jag andra. Jag hade ju mina principer klara, varannan vatten o inget efter kl 12. Hur svårt kan det vara att följa detta? Jo, jag drack vatten, ett glas. medan jag var någorlunda klar innan Tequilan ville vara med.
Några var sedan så smarta att de begav sig hemåt. Vi andra drog hem till O.J.
Drack i a f inget mer. Några ville sedan gå ut. Då sa i af min hjärna, nej jag ska med pendeln hem, så jag får sova. Ska jobba imorgon. Bra! Duktigt! Vi var fyra st som drog hemåt, resten gick vidare.
Hade sällskap med en av tjejerna på service, det visade sig att hennes pappa var förare, hade jag inte en susning om. Hennes syrra var Tågvärd, då jag var det. Hon bodde nu i samma trappuppgång som jag bodde mellan jag var 3 o 6 år.
Somnade vid två var uppe vid sex, låg sedan o snurrade fram till nio o kände ett jättebehov av sömn men kunde inte somna om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0