Eftermiddagen

Blev inte lika lugn som förmiddagen.
Linus fick hemkunskap istället för skogspromenad. Han fixade sig pannkakor till lunch o strök sedan lite kläder.
Vid 14 tiden kom Emil o Märta förbi på fika. Märta o A-L skulle på babysim sedan o Emil fick bli kvar hos Madde.
Jag o Linus drog på Utveckligssamtal. Madde o Emil hade gått med vagnen till skolan o åkt rutchkana o sedan hem igen. Vi träffade på L. o Emil2 vid skolan, han bad att få vara hos oss medan L. tränade. Visst.
Så hem o satte igång med mat. Kycklingfilé i ugn m cocosmjölk o champinjoner med ris till.
Emil2 kom o drog ut för att leta efter Linus o Anton. De kom in 10 min senare, utan honom. Skjutsade Madde till dansen, passade på att ta ett x-tra varv bort till macken för att se om han dragit dit. Nope ingen unge. Linus följde med Anton till Karateträning. A-L o barnen o jag åt. Mitt i allt detta dök C.L upp med Byablad som skulle delas ut. Letade lite till efter Emil2, ringde tillslut hans mormor för att kolla om han åkt dit, fortf ingen unge i sikte. 10 min senare dök han upp. R. tvingade mig att åka till grushålan var förklaringen, han hade dessutom sett min bil när jag letade efter honom.
Tankarna hann ju snurra denna timma han var  "borta", vad säger man till sin kompis? Jo du, jag slarvade bort din unge på mindre än 10 min. A-L o barnen for hemåt, trötta.
Tog med Emil2 till skolan för att hämta Madde från dansen. M kom. L. ringde att hon var hemma. Gav Emil 2lite mat. Madde o jag åt en gång till oxå. Tog sedan Byabladen med o delade ut samtidigt som vi följde Emil2 hem. Delade ut resten av bladen på hemväg. Linus hade dykt upp. Har nu gett honom lite mat. Ska fundera på sängen.
Börjar 7.17 imorgon. dvs måste dra senast 06.30, gå upp 5.45. jobbar till 16.20. Skulle behöva handla, får se om jag ringer fritis så Linus får gå hem o vara ensam en liten stund, så jag hinner detta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det känns på något sätt som ett 15-spel...

2008-10-10 @ 13:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0