Vissa fick

andra blev utan, kläder.
När jag går där i affären o tittar ser allt ut som säckar. Konstaterar att det jag tar i och väl tycker är snyggt, kan jag snabbt konstatera att jag har nog något liknande hemma.
Så M fick en svart skjorta. Linus mysbyxor o två t-shirts, Madde ett skärp o jag ett par tights till.
Bidrog med hela 174,50 till konjunkturvändningen.
Tog ut pengar till Linus disco imorgon oxå, en liter mjölk o clementiner för att spräcka hundringen.
Tankade, det var ju nästan roligt. Priset är ju megasänkt mot för ett år sedan. 10,64 känns helt plötsligt som fynd mot de nästan 13 man betalade för ett tag sedan. Sedan att bilen drar mindre gör väl sitt till.
Hämtade upp kvarglömda grejjer hos mamma. Glömde dock ta med kameran dit. Madde får packa den till imorgon. Hon ska åka med mig in o vara där på eftermiddagen och stanna till lördag. Så hon borde ägna sig åt att packa just nu...
Presenten till pappa var slut, attans. Tänkte för länge denna gång.
Netto hade förra veckan skivspelare med usb, så man kan spela gamla skivor över till datorn. Något M o pappa diskuterat länge. Vi har ju hela vinden full av skivor sedan M var DJ, pappa har källaren full av gamla godingar han skulle vilja spela av.
Nu måste jag tänka om  det snabbt. Börjar 15 imorgon så har förmiddagen på mig. Om man skulle orka åka o kolla ngt, nej visst ja Madde skulle ju åka med in o då blir det när hon slutar 14, så pappa blir nog utan present. Får be lillebror kolla på något. Blir nog en lott som vanligt. Skolfoto om han är snäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0