Varför så svårt?

M jobbar.
Madde har sovit hos kompis.
Linus gick ut.
Varför är det då så svårt att ta tag i saker?
Plugga..
Fixa lunch..
Plocka lite..
Starta en maskin med tvätt..
Strykhögen...
Betala lite räkningar..
Beställa däckhel..etet..

I eftermiddag hoppas jag det blir vinterdäck på en bil i a f så jag kan hämta Madde sedan. Hon skulle höra av sig.
Lovade ju L, som förövrigt fyllde 35 igår! att vi skulle ses i helgen. Promenad i skolskenet lockar ju lite just nu.
Lyft luren o ring då.. hur svårt kan det vara?
Bröllopsdag på fredag, jag jobbar givetvis. Jobbade förra helgen när tjejerna på jobbet hade tjejfest. Jobbar jämt.
När man inte jobbar är man ju helt slut.
Fixa barnvakt och gå ut o äta, kanske en bio. Det tror jag vi skulle behöva. Men hur gör man?
Vi kommer inte till skott. Handlingsförlamade?

Så ännu en kväll sovandes i varsinn soffa lär det bli.
Undra om inte mina föräldrar är borta denna helg, lr om det är nästa.
Leksand, var det visst. Nästa helg är det, för jag tror det är detta de skulle på.
Så barnvakt är väl uteslutet.
Himla härligt att jobba varannan helg var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0