Underbara morgon

Uppe i tid för en gångs skull. Frukost o kläder klart.
Linus börjar sedan att protestera, grejen är ju att han inte säger vad som här fel utan bara protesterar tyst. Ska inte gå till skolan. Varför undrar vi igen då?
Fritis? Det var ju det som var problemet sist. Han ska vara ledig idag. M är hemma. Frågar fint om M ringt o meddelat detta. Nope.
Sedan kommer nästa problem fram.
Linus har inget fungerande cykellyse o får inte ta cykeln till skolan!
Says who? P. på fritis visar det sig.
Då går jag i taket igen. Som vanligt. Min stubin är ännu mer avkortad än vanligt.
Frågan är vem jag är arg på? M för att lyset inte fixades igår, då Linus faktiskt hade sagt till och för att han inte ringt o meddelat lr P.
Ringde i a f upp fritis o var arg. För visst får man cykla utan lyse när det är ljust?!  Varför bråka med barnen om en sådan sak? Så att de inte ens vill gå till skolan. Jag tyckte att P kunde komma o hämta Linus här hemma då om han inte får cykla.
Nu är cykellyset fixat, ett batteribyte var allt som krävdes. Förstår inte att det ska vara så svårt att fixa det första gången man blir ombedd, innan folk blir ilskna.
Linus har kommit iväg till skolan, försent gissar jag. Fast vi var uppe i god tid.
Jag har hunnit med lilla hjärnblödningen igen.
Ska coola ner med kaffet.
Ta itu med strykhögen som blev igår då jag körde tre maskiner tvätt. Vid 11 är det dags att dra mot jobbet.
Min viloperiod börjar då. Så tyst o lugnt, om man bara är i tid o allt funkar.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vet :( stoppade i mig all medicin jag hade hemma men migränen släppte inte. Nu känner jag mig hög istället och huvudet känns ngt bättre! Vem fick du istället?

2008-11-06 @ 15:49:33
URL: http://litenbulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0