Tid

Vad är tid o vem har "rätt tid"?
En mycket aktuell fråga för mig då jag som lokförare förväntas hålla en tidtabell.
Jag ställer klockan efter fröken ur o kollar av ett par gånger om dagen.
När vi igår passerade Kisa, kollade jag till på stationsklockan där o konstaterade att den gick fel. En timma tror jag det var.
När vi sedan kom till Vimmerby, får jag inget körtillstånd. Tågklareraren förklarar att stationsklockan går en minut fel o tänk om du kör och någon missar tåget på grund av detta!
Ja, jag kör tåg efter fröken ur svarar jag, om du vill köra efter stationsklockorna så vet jag inte hur det skulle se ut. De går ju som de vill. Om någon skulle missa tåget pg a detta så be dem ringa fröken ur.
Fick mitt tillstånd, o åkte vidare. Slängde en kik på klockorna i Högsby, den ena var 10 den andra 12.50. Klockan var då 15.30. Skulle jag vänta till första eller andra klockan var 15.30 tyckte tkl?
Nä fröken ur fick duga även denna gång.

Kommentarer
Postat av: Elin

Inlägget var mer riktat till vänner som inte hör av sig.. :)

Så M behöver inte känna sig stressad. Det tar den tid det tar.. :)

2008-11-13 @ 11:38:00
URL: http://elinmaria.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0