Sista ungen

Går nu till skolan. Lät som om jag hade massor, va? Nej tack. Två räcker bra. Armarna räcker till o bilar o annat är oftast anpassat för två. Har fullt upp med dessa.
Förvånandsvärt bra morgon. Jag gillar ju att vara förberedd. Så det mesta var ju fixat igår. Bara väcknig o frukost i morse. En lung o behaglig sådan.
Kollade av fredagen med barnen. Madde vill inte gå på disco. Det vill Linus. Jag jobbar 15-23. M 8-19. Tror väl att discot börjar 17.30 lr 18? Dags att kalla in mor& far igen för en insats. Se till att Linus blir klar o får på sig något vettigt. Min gissning är väl sedan att Madde följer med dem hem.
Vi ska ju dit för lunch på lördag. Jag beställde kroppkakor! Raggmunk till dem som hellre vill ha det. Mums. Riktig husmanskost, det är grejer det. När faster hörde att det blev kroppkakor bjöd de in sig oxå. De skulle väl ha firat pappa rätta dagen, på söndag annars. Jag jobbar sedan på lördag, 15.30-20.20. Söndagen likaså från 10 till 11 på måndagen.
Tills dess är det ju dock långt. Ska ju klara av två dagar till denna vecka först.
Handlade ju igår, allt utan kattströ o kattmat. Får bli en sväng in i dag oxå.
Börjar 12.20 slutar 20.20. Hinner handla både före o efter så vi får se när jag kommer iväg.
Diskmaskinen är urplockad. Ny maskin tvätt på G.
Ledig imorgon, då bär det av till Motala, förhoppningsvis. Bad Madde imorse säga till idag i skolan att hon skulle vara ledig i morgon eftermiddag från 12. Ja, sa hon.
-Du hämtar mig vid 2!
-Nej, 12!
Detta pågick en stund innan jag gav upp. Hon har svenska o vill inte missa lektionerna, för dem som var med för några år sedan så är detta lite skillnad.
Hon vill att jag byter tid på sjukhuset. Hur lätt är det när man väl fått en tid och desutom prickat en ledig dag?
Nu ska blommorna få sig lite vatten, kanske borde ta en snabbsväng med dammsugaren oxå. Gillar inte swivel swipern de andra kör med här. Jag vill att det ska bli gjort ordentligt när man väl gör något. Har dock lärt mig(nästan) att hålla käft, när något väl görs. Härda ut, annars är det bara att göra det själv.


Kommentarer
Postat av: therese

HAR HÖRT ATT DOM ÄR JÄTTE BRA OCH BLIR RENARE AV DOM ÄN MED DAMSUGARE.

2008-11-12 @ 13:33:21
URL: http://mammatezz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0