Så blev det kväller

Jag hade ju fler arbetsuppgifter igår när jag kom tillbaka från N. Skulle växla undan två fordon, så att förarna på dessa fick rast.
Var ju sen upp så det sket sig. Kom in fårn varsitt håll jag o den jag skulle växlat åt. så han fick klara sig själv. Jag fick köra först så han slapp i a f att kliva av o lägga växlar. Gick sedan ut o lade tillbaka efter oss. Sedan kom nästa fordon in, växlade i a f undan detta. Sedan skulle ju första fordonet ut, efter att ha tankats o städats. Jag som skulle klargöra detta. Bara att det var det som jag just kommit med från N, så det hade jag ju redan kommlat på det mesta redan innan. Bytte ände, gjorde säkerhetstester.
Ringde sedan upp J som skulle ha det o talade om alla problem som fanns. Haha, jo det kom från verkstad, vad får er att tro att det skulle funka då?
En mgbroms avstängd, klimatanläggningen som strular , 24 V säkring som gått, var väl de största felen.
Bad att få gå hem, då jag hade bilen i My så jag kunde ta pendeln vid 18.30 ist för 18.50.
Det gick bra. Träffade på M.L när vi väntade så vi gjorde sällskap till Vikingstad. Gick sedan o fyllde på mitt värdekort.
Handlade på hemväg. Träffade på C. som jobbar i affären. Hon undrade om jag fortfarande var tågvärd?! Äh, menar du att det är 5 år sedan vi pratades vid?
Hade liksom hänt lite sedan dess. Hennes lille pojk, går numera musikgymnasieklass (estet?) i Tranås.
Hennes man äger ett av de bussbolag som ersätter våra tåg titt som tätt. så där stod vi o babbla en bra stund.
Var hemma 19.30. M o Madde hade kommit strax innan. Han hade ju fått åka vägen över Rinna o plocka upp henne.Tyckte att jag kunde ha gjort det då jag ju ändå kom samtidigt. Men hallå, då hade jag väl kommit ännu senare eller?
Jag slängde mig över spisen så att vi skulle få någon mat. Visste ju att det skulle bli tajt, så Lövbiff o pommes stod på matsedeln. Snabbt o enkelt, desutom brukar de flesta här tycka det är ok.
Pepparkakor med brieost o glögg till efterrätt.
Blåbärsglöggen var helt ok. Däremot gillade jag inte chokladglöggen.
Blev för en gångs skull Idol igår. Det funkade att sova i soffan till det oxå.
Tog sov morgon o har inte kommit någonstans längre än hit idag.
Vad ska man göra då?
Tvätta bilen kanske? Det skulle verkligen behövas. Några vinter däck blir det då inte, för jag har inga beställt än.
Va, hoppar de inte hem ändå? I rätt storlek.

Borde i a f gå ut en sväng. Till kyrkogården o tända ett ljus. Det får bli målet.
Lite lunch först kanske. M kommer väl vilken minut som helst.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag sitter också här och väntar på att mina vinterdäck ska komma rullande i rätt storlek och monteras ig själva på bilen... Men det ser mörkt ut...(på Kameruns avbytar bänk)

2008-11-08 @ 13:55:02
URL: http://www.nogg.se/pepparkakshumman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0