Plugga...

Lördagen bjöd som väntat inte på så mycket mer än mat vid TV´n o sova i soffan till Dansbandskampen.
En förflyttning till sängen o mer TV. Madde o jag glodde väl till 12.
Sovmorgon följde på det, till 10.
Madde bakade pepparkakor, en plåt gjorde hon igår medan jag lagade mat, nu blev det ytterliggare en.
Sedan blev hon skjutsad till E. de skulle gå o lämna ut jultidningar. En cykel som blivit kvar här fick följa med hem till dess rätte ägare.
Jag gjorde ett ärligt försök att plugga. Grejen är ju den att om jag sitter i soffan kan ju ingen annan göra något. Så det fick bli att resa sig. Plockade fram julgrejjer till nästa vecka o kollade så att alla ljusstakar funkade. Gick igenom lite kläder igen, mer upp på vinden. En kasse upp, en ner.
Sängen som plockades ner i förra veckan ska stå i hallen lite till. Så att man hinner bli riktigt irriterad o gör det själv.
Soptippen lr spara det är frågan?
Ett par maskiner tvätt i farten blev det oxå.
 Nu har M åkt o bowlat med sina jobbarkompisar. En bit mat på nya kinesresturangen i Boxholm skulle det nog bli.
Så nu ska jag fortsätta läsa.
Läste ju 40 paragrafer i morse o så 30 till för en stund sen. Så nu är jag snart igenom.
Supersvårt att plugga något man tror att man redan kan. Kommer säkert att missa på någon skitdetalj imorgon i a f.
Om jag inte kunde detta redan, skulle jag ju inte köra tåg. Alltså så jag vet ju att det finns där. Gäller bara att plocka fram det. Vi testas ju en gång om året, för att upprätthålla kompetensen. Det är dock små saker man inte använder som gärna faller i glömska.


Kommentarer
Postat av: Man undrar...

... hur t.ex. bussförare kan köra år ut och år in utan att vara tvugna att genomgå nån slags fortbildning? Helknäppt egentligen!

2008-11-23 @ 16:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0