Pådrag

Kom iväg sent igår. Skulle ju in till mor o dumpa Madde där. Stressad o dan kom jag till jobbat, ovanlig? Nej knappast.
In ut som vanligt. Fattar inte dem som hinner åka tidigt för att sätta sig ner o dricka en kopp kaffe innan.
Fick besked om att den som just nu är tagen ur tjänst skulle åka med. Han fick köra, frivilligt men det var på mitt ansvar.
Körde ner till Kalmar själv då han inte var så sugen. Var sen hela vägen.
Först fick ett godståg köra före i Lp. Ja det tog ju inte jättelång tid, hörde något om sammanslagna o inställda tåg för att köra så långa som möjligt. Detta var dock inget sådant.
Tappade mer tid på vägen då fordonet bara gick på 3 av 4 motorer. Normalt har jag 8 st körlägen, dvs olika lägen som ger pådrag, gas. Nu kunde jag bara använda 3 ibland 4 av dessa. Dvs accelerationen blev inte så stor, som jag önskade. Drog jag på mer stannade ytterligare en motor.
Första mötet var 15 min sent, tydligen hade banan varit avstängd tidigare på dagen o man hade kört buss.
Nästa möte var 10 min sent men  fick ju då min försening som var på 18 min vid detta lag. Så här håller vi på.
Hade 30 min uppehåll när vi kom till Kalmar, eller det skulle ha varit 30 nu hade det ju krympt till 10 min, då vi var sena. Bara att byta håll o åka igen. Nu körde P. så jag fick äta.
Hem gick det lite bättre, något sent möte i Hf och så pendeltåg ivägen gjorde att slutresultatet blev-8, men kunde nog blivit -2 om vi bara hade fått åka in om inte vi var tvugna att korsa hela Lp.
Var hemma vid 23.40. Slöglodde på 90210 som jag hittat på nätterna, på någon av 4:ans många kanaler.

Nu ska vi göra oss klara för att åka till pappa o äta kroppkakor.
Måste komplettera presenten lite innan oxå.
Jobbar 15.30-20.20

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh Kroppkakor!

2008-11-15 @ 12:26:40
URL: http://nogg.se/farmorlisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0