Olika

Så olika arbetsdagarna ser ut. Det är ju det som är charmen med jobbet antar jag.
Uppe vid 6.15 i morse. Blev ju lite sent dagen innan då vi hade debriefing på hotellrummet på kvällskvisten.
Gyrosen från kvällen innan stod mig fortfarande upp i halsen. Gjorde ett försök med lite bacon o äggröra o en våffla.
Var nere i god tid till tåget. Pannan hade lyckats stanna igen så halva kallt o halva varmt, men det är nog en vanesak...
Fick igång pannan i a f. O resten funkade oxå så bra så. Höll tiden hela vägen hem o fick hjälp vid in växling. Så ska det vara. Hann med pendeln hem. Handlade lite på hemväg. Väl hemma väntade gäster. Lillebror med fru o barn. Vi bjöds på gormet middag av gubben, Pulvermos o ungsstekt falukorv. Medan vi dukade undan o fixade fika fick jag nya vinterdäcken på bilen, Tack M.
Lite glögg  o pepparkakor med brieost, med karamelliserade valnötter på, till fika.
Upp på vinden o hämta lite overalller som barnen deras kunde ha att leka i. Jag har ju spart en hel del från mina barn, även om en del är utportionerat. De for vid 15.30 då A-L skulle in till Linköping o umgås med sitt tjejgäng.
Gjorde ett litet försök att städa upp på Linus rum så det gick att ta sig in. Fick ihop till en maskin tvätt i a f. Sedan däckade jag i soffan. Vaknade någon timma senare då maskinen var klar att flyttas över i tumlaren.
När jag sedan piggnat till var det nästas tur att sova i soffan. Han hade ju varit på fest hos grannen kvällen innan så huvudet har varit tungt idag.
Kollade på Stjärnor på is, eftersom det inga dansband var idag. MGP gick inte att se, vi kikade lite i reklampausen, men fy så hemskt.
Nu ska jag oxå gå o sova, för imorgon är det en ny arbetsdag.
12.16 Åker först ett varv på Kalmar o sedan till Västervik för att sova o sedan på måndag bara upp från Vk o slutar.
ÄR Tanken i alla fall....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0