Missförstå mig rätt.

Givetvis är jag oxå rädd om mina barn. Skulle aldrig förlåta mig om något hände. Ironiserar nog bara ibland. Bara att de kan driva mig till vansinne.
Imorse bråkade de om denna dator, trots att det finns TVÅ till. Hur orkar de bara hålla på undrar jag?
Linus vägrade att gå till fritis idag igen. Så nu ska jag säga upp den platsen.
Tänker inte betala 840 kr i månaden för ingenting. Underbara maxtaxan, gör att man inte kan påverka avgiften genom att minska antalet timmar, utan bara genom minskad inkomst! Detta gör att vi slår i taket många gånger om.
Från nu fram till jul är det planerat att han ska vara 14 dagar, några till 15 några till 17.30 och några dagar till 18.30.
För dessa 14 eftermiddagar betalar jag alltså ca 1700 kr. Tror att jag kan köpa rätt mycket mellis för dessa pengar istället. För det är ju största anledningen till att jag vill att han ska vara där, så att han får i sig något. Går han hem länsar han ju skåp på socker istället.
Eftersom jag jobbar på 8 veckors schema så speglar dessa 14 dagar rätt väl behovet av fritis överlag hos oss. Sedan kan det bli mindre, då M försöker lägga sina lediga dagar de dagar jag jobbar sent. Mamma o Pappa åker ju oxå o hämtar barnen rätt så ofta.
Madde skulle med kompis hem idag, så då blir han ju helt ensam. Oftast funkar det bättre, då behöver de ju inte slåss med varandra. Hans kompis är dock på Fuerteventura, annars har ju kompisen en hemma mamma, det känns lite tryggare att det finns någon vuxen i närheten.
Vi pusslar o trollar med knäna för att barnen ska få vara hemma så mycket som möjligt, jag jobbar bara 85% för att Madde ska kunna rida dessutom. Jag tycker att vi gör allt för barnen, ändå får jag bara skit tillbaka.
Både från dem o andra. Hur faan ska man göra då?

Nu ska jag ta redan på hur dagen kommer att se ut.
C- hör av mig.
R- du hinner ingen panik till 11.50 jag är kvar till 15.
A- synd att du jobba.
A + S + P- inget svar, sover ni kanske?
Någon jag missat?
J? M?

Kommentarer
Postat av: therese

Oftast behöver barn inte ha saker att göra hela tiden,få saker .dom vill kanske bara umgås kramas sitta och mysa med oss föräldrar.Dom behöver mycket kärlek närhet,säjer det inte kanske rakt ut men visar det kanske med annat i stället.Dom vill höra känna att dom är älskade av oss föräldrar och att dom betyder något

2008-11-07 @ 18:48:58
URL: http://mammatezz.blogg.se/
Postat av: A

Ah, Richard och jag har ju EG ihop, men jag hade noll koll på insarnas planer för dagen därav svaret! =)

2008-11-07 @ 20:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0