Min sista stund

trodde jag var kommen på bussen hem. Så fort han körde i backen.Trodde sedan att vi skulle få putta på uppför efter att ha stannat vid Stationen.
Tog alltså bussen 8.18 imorse. Betalade med värdekort o köpte mig sedan ett 15-kort på pendeln.
Gick fram o diskuterade frågan från igår med den föraren för att få en klarare syn på det hela.
Om jag där eller när jag betalade kortet lade ifrån mig mina glasögon vet jag inte. Borta är de i a f.
Var tillbaka vid pendeln 2 tim senare när den passerade igen, inkenting. Fick nr till föraren, nope hade inget sett.
Jag säger bara, min hjärna är överbelastad!
Var gjorde jag av dem? Tappade jag ner dem vid perrong. Nope, Spanat, i o f s hade det ju hunnit snöa endel o passera lite folk och tåg mellan 9 då jag klev av o till lunch vid 13. Hittegods hade stängt när jag gick hem.
Så nu får ett bli linser ett tag igen då. Bara att inse att jag inte kan hålla reda på saker.

 Säon gick som jag skrev i föregående inlägg, men absolut inte i klass med hur det vanligtvis går.
Alltså det är ju inga kunskapshål direkt utan mer, rabbla 5 saker, så kommer jag på 4.
Beskriv frågorna på sex poäng, så kommer man på 3 saker, missar sånt som är självklart när man gör det men inte att få ner det på papper. Där vinner ju datatesterna lätt.

Efter genomgång av provet kom begreppsförklaringar på JTF.
Ex sånt här:
driftplatsett från linjen avgränsat område av banan som kan övervakas av tågklarerare mer detaljerat än vad som krävs för linjen.
driftplatsdelavgränsad del av en driftplats. Uppdelningen av en driftplats i driftplatsdelar förekommer i regel bara där det finns trafiktekniska behov av att dela upp driftplatsen i flera namngivna delar.
driftplatsgränsgräns mellan en driftplats och linjen. Kan även utgöra gränsen mellan två driftplatser som gränsar direkt till varandra. Driftplatsgränsen mot linjen går omedelbart utanför infartssignalen eller motsvarande signaltavla.
Endel har ju läckt ut innan så man hade ju en aning. Men visst snurrar det i skallen.
För oinvigda:

Nya ord på saker som man redan har ett annat ord för.
EX:
Idag kallar vi detta för bil
men imorgon ska ni kalla det för motoråkdon
osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0