Kontroll

Nu har jag tagit mig kragen och gjort den kontroll jag idag var ombedd att utföra.
Hm.. Jag väntade på att vederbörande skulle ringa o meddela att de var klara. Detta skedde aldrig. Gick inte få tag i på mobil, inte i lokalen o ej heller hemma. Så tillsist åkte jag nu ner.
Första ölburken mötte jag redan i korsningen, där jag f ö gled rakt fram mot diket. Klarade det i sista sekund. Första blicken inne gav ett bra intryck.
Avstängd kyl o frys bör vara öppen, dekal på dörren talar om detta hur svårt är det?
Toa: ej putsade speglar, ej påfyllt med papper govlen, ej torkade. Bara att kavla upp ärmarna o ta tag i saken.
Det som förväntades ta max 10 min tog nu 30.
Halkade sedan hemåt igen. Skylten kom lite farligt nära, en sväng till busshållsplatsen o vänta fick det bli.
Nu vill jag inte köra mer bil, utan vinterdäck.
Får väl ta tag i detta.

Sä här säger lagen:
Dubbdäck får användas den 1 oktober till den 30 april och under annan tid om det är vinterväglag.
Minst 3 mm mönsterdjup gäller på däck (vinter- och sommardäck) som används vid vinterväglag under perioden 1 december-31 mars.

Jag fick mig en åkare igår när jag åkte hem utan vinterdäck, någon sa mig att man var tvungen att ha det från 1 nov, vid vinterväglag. Så är det alltså inte! utan 1 dec som gäller, sedan kan jag oxå hålla med om att det är smartare att förekomma snöovädret och olyckan. Svarade inte jag bara muttrade o gick därifrån, jag visste ju vad som gällde så ingen idé att ta en diskussion, med någon som alltid har rätt. Eller oxå sa hon 1 dec, jag hade nog redan stängt av alla fall.
Hoppades ju på att någon annan skulle ta tag i saken, då jag anser att jag har ansvar för så mycket annat här omkring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0