I tid var det ja

Åkte i god tid till jobbet för en gång skull igår. Börjar 20.00. Det fordon jag ska ha, ska vara inne 19.52. Om man är på plats hjälps man ju åt att växla in så man hinner tanka o städa. Sedan ingår även att kolla så att de uppställda! fordonen är låsta för natten. Ja så mycket uppställda fordon har vi ju inte som ni säkert listat ut. Det jag skulle ha var en Y1a dagen till ära, 30 min sen dessutom. Kollade igenom omloppsplanen o konstaterade snabbt att detta fordon gått två varv på Kalmar o skulle gå ett till morgonen efter så en toatömning  mellan skulle nog vara på sin plats. Hjälptes åt att växla o var 7 st som for runt för att få iväg tåget i tid. Vi var ute i god tid. När jag bytte ände, började multfel blinka, ringde den som kommit med fordonet, inget han visste något om. Funkar det? Japp! Då kör vi.
Förseningen som hade uppstått tidigare hängde ju i, så i Rimforsa var det stopp, där fick vi stå i 14 min.
En tant som tidgare muttrat för vi ingen 1:a klass hade kom o pratade lite. Hon hade varit i stockholm över dagen. Hon skulle varit på kurs kl 09, men undrade om vi inte körde tåg 5.47 som var annonserat. Jo visst gör vi det. Om vi inte har fordon så skickar vi en buss istället. Hon o även någon hon kände hade försökt boka men det gick inte.
Satte tågvärden K.D i arbete att ta reda på varför.
Landade i Hultsfred ca 13 min sent. Stupade i säng. Upp vid 4.45 i morse. Ute o startade fordonet vid 5.20, avgt 5.47.
En dörr flög upp o fastnade där! Hepp, va nu då? Hur var det nu man avluftade?
Använda hjärnan så dags på morgonen.... funkar inte alltid. Testade lite. Ringde TK, där jag vet det finns folk som kör Y1.
Han där försökte förklara, men var med inne på klämskydd o säkringar. Fick veta vilka som var i tjänst på morgonen. Ringde den jag känner mest förtroende för H.O, givetvis löste hon problemet, Jag hade ju varit nästan rätt innan, bara fel kran. När hon sa vad den mer stängde av så kom jag ju på visst ja så var det ju. Avluftade o testade ett par gånger. När dörren inte längre flög upp hade vår avgångstid passerats o resenärerna var redan på väg, i buss.
Tkl kom ut o undrade om vi kom iväg samtidigt som jag lyfte luren för att ringa o kolla om jag fick åka, så sen drog vi.
8 minuter sen blev jag.
Väl i Linköping sjönk jag ner på en stol o blev sittandes. Vi har så trevligt på jobbet så det är svårt att gå hem...
Är så många som rör sig där så dags, flera som slutar o några som börjar + stationär personal. Blev ett stohej ett tag.
Skrev några förslag på förändringar innan vi drog. En som skulle ha kommit 8.50 blev kvar i Kac i morse, så vi ville väl höra att även hon kom iväg o allt gick vägen. Axelväxlar är inte att leka med, det är ju inte ens kallt än.

Handlade på väg hem.
Har nu plockat upp detta precis. Har även hunnit med starten på första pepparkaksdegen för året.
Köpte även grejer till saffransbullar, i f a lusten skulle falla på.
Inte troligt just nu dock. Emil kommer vid 14 o jag ska jobba en natt till. Så nanakudden blir det nu, då ögonen korsas ideligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0