Förberedd?

Vi kom iväg till UG en sväng Madde o jag. Tog en korv, så var kvällsmaten fixad.
Tänkte mig en tidig kväll då gubben är borta.
Så, sa till barnen för 40 minuter sedan..God natt nu går jag o lägger mig!
Gick med tvätten till tvättstugan, konstaterade att det stod disk på diskbänken, plockade i detta i maskinen. Startade den. Fortsatte ut i tvättstugan. Konstaterade att hela golvet var överfullt av tvätt. Sorterade. Hittade i röran en tvättkorg.
Laddade maskinen. Kom på att jag nog hade lite tvätt från igår i min jobbväska. Ut i hallen o packade upp den. Hittade Linus väska, kollade igenom efter läxor. Kom på att båda barnen har gympa imorgon. Bad dem packa kläder o handduk till detta. Ut o startade tvättmaskinen. Inga gympakläder på G, fixade dessa. Insåg att hallen var full av skor ingen använder. Sorterade o ställde i garderober. Laddade kaffebryggaren till morgonen, så det bara är att dra upp timern.
Får jag sova snart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0