Flyt

Jo det hade jag igår. Det flöt på bra, för mig. Övrig trafik ska vi nog tala lite tystare om. Tror det var så att vi hade 3 av 11 fordon i trafik. Inte lätt att göra något bra jobb då. Fordonet var ännu en gång sent upp ca 40 min. Växlade in för tankning o städ ändå. Vet att tiden räcker på kvällen bättre att bli sen då än på morgonen om det skulle vara så. Gick i tid i alla fall. Hade det fordon som bara går på tre motorer, om man kör försiktigt, två motorer om man drar på.
Så det fick bli en sakta säker färd ner mot Hultsfred. Var ändå i tid.
Imorse var det samma sak, sakta o säkert. Tror inte på att dra på mer, för man förlorar nog på det i slutändan. 
 Vet att kommentarer fälldes om att jag var 1 min sen i Rimforsa, men faktum kvarstår, jag kom fram i tid till Linköping.
Vet även att vederbörande som gapade högst, idag tappade sex minuter på samma sträcka!
Jag var inte där o vet inte vad som hänt, men om man kan gapa på andra får man nog vara beredd att ta lite skit själv oxå. Tappade även fem minuter på hemväg, hur kan man då stå o gnälla på andra om 1! minut!?

Seg hela dagen.
Har i a f letat fram SÄO´n o titttat i den. Har ju rätt mycket frågepapper, tycker det är enklare att plugga så.
Vi skriver ju första vi gör måndag morgon 09.00.

Har tre tjejer här som fixar hår o sminkar sig o ska gå på Klassfest kl 18.00. Sedan åker de till L. för att sova över där.
Jag ska kolla städning igen efter fest imorgon, hoppas de gör ett bra jobb från början denna gång. Det förenklar ju saken, om jag slipper åka så många gånger.
Har fått några samtal i veckan som undrar om deras inbjudan till Nyårsfesten har kommit bort.
Ledsen men orkar inte mer. Har ju ställt till med fest med tema i Byagården, 3 år i rad. Jag har jour 08-16 1 Jan. Lokalen är ju omgjord helt till Ungdomsgård o passar sig inte för fest längre. Så svaret är Nej, inbjudan har inte kommit bort.
Nu får någon annan bjuda...
Alternativet hade varit att vara ännu fler så man kunde låna stora lokalen, men gissar att den vid det här laget är tingad redan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0