Fika

Pratade med några fler på gamla jobbet, en ins o psf bla.
Kollade klockan o insåg att den tickade fort. Hade ju sagt 11.50 vid Stationen. Det var ju jag som bestämt tiden.
Ringde S o kollade var han var, bestämde att vi skulle ses vid Stn. De andra hade fart iväg på något fick jag besked om o skulle komma senare.
Vi gick till Thimons. Räkmackor o varmchoklad, gjord på äkta choklad.
Massor jobbsnack blev det.
M o C dök upp efter en stund o gjorde oss sällskap.
Tur att man inte bor i stan sådana fika stunder skulle jag lätt kunna vänja mig vid.
Mycket trevligt. Trist att jag inte kan bestämma tidigare så fler kan följa med.
Vet ju aldrig i förväg om fordonen ska ner eller upp. Även om turen finns planerad, är det ju inte alltid så att det blir som man tänkt. Skulle påbörja tjänsten vid 15 så 14.40 tackade jag för mig o begav mig uppåt. Kom på efter en stund att man kanske ska ringa o kolla så att de är klara. Det var de ju inte. Så det blev en sväng på TK oxå. Träffade där på S.L en av lärarna jag hade på KYutbildningen. C.N var där oxå, han hade ju kommit ner med Y2an o skulle köra Y1 upp. Han skulle få skjuts upp så jag passade på att åka med dem. Satte mig i 1:a kl på Y2an jag skulle köra o vilade medan jag väntade, en halvtimma senare var det dags att dra hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0