Elisabeth

Dagen rivstartade 7.45. Ingen hade ställt något alarm då vi båda var lediga. Skolan börjar 08.20, så barnen hann med nöd o näppe. Kollade lite på dessa f..bannade däcksidor igen. Kom fortfarande inte fram till beslut.
Frågade M. i söndags hur han jobbade i veckan, svaret var inte helt tydligt o självklart, så jag hade planer för dagen.
En fika med H.K. rktigt trevliga timmar med småprat. Mycket Idolsnack blev det då de skulle upp o kolla på plats på fredag. Stannade till hos Emil o Märta en stund, de sov ute. Märta tyckte nog faster behövde lite gos så hon vaknade till o gjorde oss sällskap till mer fika. Emil väktes oxå innan jag for så han fick säga hej bara.
Hem o åt lunch överbliven Köttfärsås o spagetti från igår.
Nya Amelia i brevlådan o jag ska jobba i natt/kväll så lite vila tyckte jag var på sin plats.

Våfflor= standard på Elisabethdagen! Mamma ringde o grattade. Jag ringde mormor. Hon hade oxå ätit sina våfflor. Tror att jag ätit våfflor 19/11 i 35 år i alla fall inte långt ifrån. Även Madde har fått namnet. Bäst att dra iväg ett mezz till kusinen oxå. Ala heter vi Elisabeth alltså!

Nu ska jag stryka till en kjol o leta upp en tröja o göra mig klar för att åka o jobba.
Imorgon kommer Emil o gör mig sällskap, då Märta simmar.
Fredag är det klassfest för Madde.
Borde väl dyka upp lite jultidningar denna vecka oxå.
M jobbar lördag o bowlar med jobbet söndag. Ett däckbyte på den bilen som vi faktiskt har vinterdäck till kanske vore på sin plats där emellan?  Inbillade mig att det skulle vara gjort idag när jag kom hem, ack så fel jag hade, det behövdes ju inte.
Nästa vecka har jag SÄO Mån + Tis så då är det väl 8-16 som gäller, det innebär att Maddes ridning ligger i riskzonen. Hoppas på A-L. Jag är sedan ledig på Ons då barnen har studiedag- inga planer än. Torsdag lovade jag nog mormor att åka o handla. Jobbar fre-lör, om skrivningen på tisdagen går vägen förstås *ler*.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Grattis i efterskott, sitter och läser i fatt bloggar, ligger lite efter!

2008-11-21 @ 08:45:51
URL: http://nogg.se/farmorlisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0