Borde hon inte jobba?

Kanske någon tänkte nu när det kom ett inlägg från mig. Jo, det borde jag.
Jag skulle ju sova i Västervik, våra tåg är dock i sådant skick att det inte gick.
Så efter att ha varit i Kalmar igår, hjälpte jag till att växla ut ett tåg. Skicka resenärer till bussen som ersatte mitt tåg. Växla in nästa. Efter många turer fram o tillbaka vem som skulle göra vad, då vi var tre förare på plats o det bara fanns ett tåg att köra, så fick jag åka hem. Om jag somnade i soffan till Dansbandskampen, det kan du ge dig på att jag gjorde. Två timmar sömn natten innan var inte mycket att hurra för.
Nu måste jag hoppa iväg igen. Ska köra 10.53, dvs börjar en timma innan ca.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0