Bakdag

Tisdagen bjöd på tidighemgång. Hann med pendeln vid 14.30 kunde ringa mamma o säga att hon kunde fortsätta arbeta. In till M på jobbet o lånade hans bil. Hem o hämtade Madde iväg tilll stallet. Teori, tack. Det innebar att jag kunde åka från o tanka som tack för lånet av bilen då det var hel tomt. Handla.  Prata lite skit till på bolaget.
Iväg o hämtade Madde igen. Hem med henne, hämtade Linus, iväg med honom på UG. Stannade så länge att jag såg att de föräldrar som lovat ställa upp denna gång kom. Sedan kunde jag åka hem. Väl hemma stod E. här o såg vilsen ut. Frågade om jag kunde följa honom till UG. Nej då skjutsar jag hellre ner dig, svarade lata jag. Vet mamma var du är då?
Nja det var väl lite si o så med det. Ringde upp L o meddelade att jag nu skjutsade hennes barn till Ug o kollade när han skulle hem.
Sedan blev det kväller för mig. Tack till Elin o sambo som skjutsade hem gubben. Jag är mkt tacksam för att jag slapp åka en gång till.

Vaknade sent imorse då barnen har haft studiedag.
Satte Saffransdegen. Fixade till pepparkaksdegen jag påbörjat kvällen innan. Linus hade valt ut två recept på kakor han skulle baka, en av dessa sorter var förberedda sedan dagen innan.
Så han bakade ut o fixade sitt medan saffransdegen jäste.
Madde o jag snurrade Lussekatter för glatta livet sedan. 
När dessa var klara fixade vi oss lite pannkakor o raggmunk.
Mormor ringde o gav mig ledigt imorgon, skönt då hinner jag kanske få upp julgardinerna istället.
Burkar, infrysnig. Städning o plock följde på det.
Helt slut däckade jag framför TV´n i fem minuter innan det var dags att förbereda kvällsmat.
Lövbiff o pommes, brukar ju försöka undvika sånt på vardagar men det går snabbt o de flesta äter.
Iväg på dansen sedan. Gick inget vidare. Nästa onsdag har jag lovat o jobba så då blir det ingen dans.Min egen ordinarie tur, som var utlagd på en av skubbarna. Han blev tvungen att närvara på en konferens idag så hans arbetsperiod skulle blivit 14 dagar. Vilket inte är rimligt, så jag tar min egen tur ist.
Lönekontoret har fortfarande inte fattat hur hon ska göra för att få lönen till 85 % jämt fördelat ist för som nu dra de dagar jag är borta. Så det kvittar ju.
Hoppas jag har en tillgodo hos psf ist.

Semester valet ser ju ut att bli kul oxå. Sist att välja!
Så jag kan nog räkna med v 22, 23, 24, 25
V 23 Mån-Ons hade jag ju redan lagt in om så det är väl ok. Men sommaren blir otroligt lång o året efter till semester nästa gång blir ännu längre, då jag helst väljer augusti eg.
Så den där birka kryssningen lockar ännu mer nu.
V. 5 lutar det åt. ons? Fast helst tors, bättre orkester ju... Casanovas.
Jag har presentkort på resa för 4 personer nu o ev ett till på väg.

Kommentarer
Postat av: Jerker Johansson

Inte så kul att välja semester sist...



Tack för ditt inlägg...

/ Jerker

2008-11-27 @ 08:24:46
URL: http://www.jeckeman.blogspot.com
Postat av: therese

Du får en till kryssning,jag skulle få en jag med.

2008-11-27 @ 09:07:44
URL: http://mammatezz.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej jag vet! Tyvärr är dte ju inte bättre idag utan värre så vet inte hur jag ska göra iom måndag också. Om jag ska satsa på att känna mig frisk tills dess o förlora pengar på helgen eller bita ihop o ta allt o hoppas på det bästa. Får se ikväll hur jag känner mig :)

2008-11-27 @ 10:06:27
URL: http://litenbulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0