Alltid är det något

Upp 03.20.
Startade fordonet direkt idag igen. Men åh, fattades vatten i kylsystemet. Blev en dunk.
Sedan kom min braiga mekaniker o fixade lite mer av det som eg ska finnas där i. Vågade dock inte chansa o invänta honom utan fyllde på så pass så jag hade klarat mig ett tag.
Växlade ut, fick hjälp av snäll kollega som hade inställt tåg. Vid plattform i tid.
Är det då inte det ena så är det det andra. Banverket hade gjort ett banarbete under natten o var inte klara ur vägen!!!! Varför blir jag inte förvånad. Så 9 min sen iväg, tack för den.
Möte i Kisa o chans att ta in 4 min. Inväntade körtillstånd. Inget hände, inget hände, inget hände. Tillslut gav jag upp ogick o frågade vad som var fel. STÄLLVERKET ville inte. NÄHÄ!
Tkl gav tillstånd att passera signalen i stopp.
Jag frågar:
- Hur har du det med växlarna?
-Ja visst ja, kontrollera dem. Men de ligger rätt.
-O vart ska jag? Blir min nästa fråga. Blev visst fel i alla fall, fast jag frågade. Tillstånd att lämna stationen skulle jag ju givetvis haft. Ingen grenstation så jag hade inte behövt veta vart. Tyckte väl bara att det var något som saknades, när jag drog orden ur honom.
-Mot Vimmerby.
Tack! Sedan drog vi. Nu ännu senare än vi var tidigare.

Utdrag ur säo:
2) för infartssignal, mellansignal och innerplacerad utfartssignal:
någon av uppgifterna "växlarna ligger rätt" eller "kontrollera växlarna",
Anm 3. Medgivande som innehåller "kontrollera växlarna" kan
kompletteras med uppgift om i vilket läge motväxlar skall ligga,
enl följande formulering: Ê "första motväxel i vänsterläge,
andra motväxel i högerläge". 3) för utfartssignal eller
utfartsblocksignal på bevakad station:
ett tillstånd att lämna
 stationen, formulerat - "tåg ... får lämna ...(stationen)",
och
- "i riktning mot ...(nästa station)..." (krävs bara vid grenstation)
Blev det fel i a f???

I Vib, kom TKL o undrade om jag kände igen honom idag. Givetvis mannen som knackade på min axel i Ullared.
Bråttom hade jag ju, tappade ytterliggare en minut.
Möte i Hf. Äntligen kunde vi skynda o plocka in lite tid.
Bytte ände snabbt som attan i Berga, tack o lov för Y1 denna dag.
4 minuter sen o ytterliggare ett möte kvar i Blomstermåla.
Landade på minuten i Kalmar!
Frukost på hotellet.

På tillbaka väg körde en traktor med vagn o något som stack upp ur vagnen ut mitt framför tåget. Stod på bromsen o låg på tutan. Shit va nära det var. Tittade på tågvärden efter. Frågade :
- Är du ok? Jo då det var hon. Jag oxå, även om hjärtat hade tagit ett varv uppe i Halsgropen.
Eller ska vi ta oss ur tjänst o gå hem o gråta en skvätt?
Nej, då det tyckte vi nog inte att vi behövde.
Höll tiden o allt flöt på resten av resan.
Ända till Infarten i Linköping, där någon tyckte att pendeln skulle få gå före, så vi fick vara snälla att vänta. Blev 4 minuter sen in. Det kan störa ihjäl mig. Hur 17 ska vi kunna köra tåg i tid då?

Hem o mellanlandade. Byte om. Stallet. Tog med Amelia.
Hem igen klädbyte. Till UG.
Fick hålla koll på ungarna som ville spela dator. Kölistan växte fort, de fick spela 15 min var.
Indiana Jones lego, Spiderman och Alvin och gänget spelades.
Dammsög halva lokalen o pratade lite skit innan vi gick hem.
Nu är det läggdags.
Ska försöka ta mig i kragen o umgås i morgon. H.K vännen från 80-talet(va dumt det lät).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0