A-kassa

Häromdagen ringde någon som ville sälja en försäkring till mig. Som skulle ge mig mer i a-kassa, den dagen jag blir arbetslös.
Vet inte om jag är tokig, men jag tackade nej.
Mitt fackförbund är ju ett av dem som faktiskt betalar upp till 80%. Att jag sedan slår i taket o ut på andra sidan är ju en annan sak. Men jobbar ju bara 85% o får väl då inte stämpla 100% i a f? Även om min anställning är på 100%.
85% av vår lön, ger ju fortfarande mer än taket.
Sannolikheten för att bli arbetstlös då?
Vårt kontrakt löper på sex år. Konkurs? Knappast troligt.
Lite Fakta:
  • ca 7 500 medarbetare
  • 100 nationaliteter
  • 1,8 miljoner resor görs med oss varje dag
  • Vi omsätter 4,5 miljarder kronor

  • Hoppas desstutom på att få möjligheten att köra detta i vinter. Jag är en av tre som har utbildning på fordonen och mer linjekännedom än de andra.

    Om man jobbar deltid, får man stämpla upp till heltid om man jobbat heltid innan i 75 dagar väl?
    Om man tar ett deltidsjobb, förlorar man rätten att stämpla upp när anställningen slutar?


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0