Vilken dag...

...vi hade igår.
Jag gav mig av mot tåget 7.10, som vanligt och med 7.28 tåget in till jobbet. Ingen på plats givetvis. Ca 8.15 kom alla. Varför bemödar jag mig med att komma i tid? Kunde ju tagit nästa pendel. Jag är så trött o arg på folk som inte kan passa tider som vanligt. Jag tycker det är brist på respekt för att andra oxå har ett liv och att man själv inte betyder allt. Men rätt var det är så är det väl min tur. Säger ju inget om det händer en gång då och då, men inte alltid.
Tog i a f Amandan, dvs biogas Y1:an till Åtvid o fikade. Externmarkerade oss bitvis. Är nog inte så svårt om man bara gör saker i rätt ordning.
Tillbaka i Linköping, lunch.
Sedan pendeln till Norrköping, studiebesök på fjärren. Träffade E (H) I, hon har ju bytt efternamn sedan vi gick ut KY7. Hon satt på Info än så länge, men planer på vidare utbildning fanns. Hann med 15.02 pendeln hemåt. Åkte till mamma o lånade toa o satt 5 min i solen. Vi drog till stan o köpte ljuslyktor till Dansfröknarna från Maddes grupp.
Hem o tvättade av mig lite o så till Bolaget.

Barnen åkte buss till Vimmerby på morgonen, för en dag i Astrid Lindgrens Värld. Tror de hade haft en bra dag. Hade badat i någon vattenspridare, så de var lite fuktiga... Gissar att det blev rätt varmt att gå i parken.

De hade kommit före mig till Bolaget. M hade beställt pizza när de kom, som jag plockade upp på vägen.
Åt o M. bytte om. Sedan drog vi mot folkets hus.
Mormor, mamma, pappa, Anna-Lena, Märta och Eva och så Linus o Mattias förstårs tittade.
Vi gjorde ett kanonframträdande första dansen. Publiken började klappa bara en kort bit in. Det var så man undrade hur de skulle orka hålla ut. Men kul som 17 när man får den reaktionen.
Mamma/barn gick ju inget vidare vi har typ 8*8, fixade första 5 sen gick det åt skogen. Alla fyra gjorde fel samtidigt o olika fel allihop.
Sista gick oxå bra. Men inte så bra som den första.

Maddes grupp lyckades oxå. Själva utan fröken igår oxå. Mitt fel första dansen då A-L o jag stod utanför o pratade, så hon glömde bort att gå in. Andra gången sa hon till dem att nu kan  ni detta, kör själva! Så gick hon ut i publiken o satte sig för att titta.

Var hemma vid 22.30. Pratade med grannen ett tag. Kom väl i säng efter att ha plockat upp o undan lite vid 23.30.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0