Senaste dagarna

Har verkligen gått på högvarv denna vecka. Förstår inte hur folk kan vilja jobba heltid dagtid. Hua. Jag vill ha tilbaka mina lediga vardagar. Kändes som om jag inte gjorde något om dagarna, men det måste jag ha gjort, om man jämför med nu. Då har jag ändå kört ett par maskiner tvätt i veckan + att M. var ledig i torsdags.
Tur att klövermjölken har bra hållbarhet. Handlade ju i fredags, sedan dessa har jag inte ens hunnit in i en affär för att köpa mjölk eller bröd.
I torsdags, på hemväg gjorde jag som vanligt, ringde fritis o bad dem skicka Linus hemåt. Brukar göra så istället för att åka runt hela samhället för att hämta honom. Tycker gott att han kan ta den promenaden, då de oftast slipper gå på morgonen. Haha, han var ju inte kvar på fritis, bra kommunikation vi har. M. var som sagt ledig. Hade inte en susning. Jag skriver alltid mina tider i vår väggalmanacka så att de andra ska ha koll, vilket han inte gör förrän efteråt.
Slog mig ner i solen o började med SEKOtidningen för att rensa hjärnan. Satte sedan fart att plugga. Två timmar läste jag nog, bara från pärm till pärm, utan att hinna råplugga in något. Tillslut började det bli kyligt så jag flyttade över till inglasningen o fortsatte läsa. M fixade lövbit o pommes, efter lite tjafs, jag tyckte nog gott han kunde göra det som varit ledig, Jag behövde ju sätta tentan oxå för att kursen skulle kunna fortsätta enligt planerna. Läste ett tag till. M somnade på soffan där ute, mina ögon började oxå bli trötta, så jag gick in o lade mig. Antog att M. inte tänkte sova på soffan utan skulle vakna o säga åt barnen att det var läggdags. Vaknade sedan av att Linus hoppade upp på ryggen på mig så jag trodde jag skulle gå av.
- Oj, jag såg inte att det låg någon här, var kommentaren.
Klarvaken o TVtittande som vanligt. Klockan hann nog bli 00.30 innan jag somnade. Klockan ringde 06.00.
Pigg o glad- knappast.
Körde igenom multningsförfarandet teoretiskt innan vi gick ut och fick testa. Klargöring och säkerhetstest övades.
Kommer nog att behöva papper på säkerhetstestet länge. Hur  helvete ska jag komma ihåg allt det där? Håll in mgbroms, annars sticker tåget!!
Var på Stångs och åt lunch, vi hade sparat det närmaste o bästa stället till sist, ryggbiff, klyftpotatis med tzatiki. Mums, Kan tänka mig att gå dit och äta någon kväll. Men när ska vi få tid med det?
Snabb repetition av allt. Sedan skrivning.
Var hemma vid 17. Satte mig i solen, hade tankarna på att ta mig något gott att dricka, tyckte nog jag var värd en xider. Då L. ringde o undrade om mina barn skulle på discot, om jag skulle dit. Då hon tänkte skicka ner Emil.
Hade totalt glömt bort discot. Så då fick vi fart Linus och jag.
Var nere vid 17.45. Jag hade ju nästan lovat, att jag kanske skulle komma. Tur det för när jag kom var Cilla o Kent själva. Inga mer föräldrar som vanligt. Kom några till sedan så vi var till sist, 8 st. Inte så mycket barn denna gång bara ca 25 st. Körde lite danstävlingar annars var de mest ute, då det var så fint väder.
Linus o M. åkte hem vid 20 för att se talang2008. Jag var kvar till stängning o städade till 21.30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0