Klädproblem

Efter att ha torkat lite fönsterbläck så tog jag fram hinken o tomteskuret igen och gav mig på fönstren.
Lika randiga som vanlig blev de. Renare än innan hoppas jag i a f. Går just nu att se ut genom dem.
Hade lite tur när jag gjort de tre på kortsidan + två av dörrarna, så kom pappa. Han fick ta över, han gjorde tre dörrar.
M. startade grillen o jag fixade kvällsmat medan mamma o pappa spelade brännboll med barnen. De for efter maten. Jag gjorde ytterligare tre dörrar, men bara utsidan.
Pratade med granntjejen o tiggde mig till lite strössel. Hon jobar på ASM i Mjölby, där man tillverkar strössel o topping till glass. Medan vi pratade blev det kväll o kyligare, var rätt blöt vid det laget. Dags att ge upp för dagen.

Barnen är nattklara, Madde ville ha mer och äta, bäst att ge henne nu då. Läsning på schemat.

Sedan ska väl jag fundera ut något att ta på mig oxå, undra om vi bara ska ha teori eller ut något. Hm.
Är ju van att hoppa i en uniform när man ska till jobbet, nu blir det ju 6 veckor utan. Ska det vara varmt ett tag nu? Hoppas! Det förenklar ju saken.
Skor var ju ett annat problem, undrar fortfarande vad vi ska göra? Om jag det visst kunde jag ju anpassa. Åker jag bil kan jag slänga i ett ombyte. Jag släpar inte ett extra par på tåget.
Det här är det fordon jag ska lära mig kommande två veckor.

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0