Buss?!

Att åka buss härifrån var inte lätt.
Om jag ska vara på jobbet till 08.00 imorgon, måste jag åka 6.23! 40 minuters väntetid mellan buss o pendel. Skulle inte tro det.
Åker jag 7.21 kommer jag 10 minuter för sent. Inte läge riktigt första dagen väl?
Alltså får det bli bil, eller en bit i a f.

Slutar vi 16 så går pendeln 16.30 om jag ska åka hela vägen, alt 15.50.
Åker jag bil in till My, så kan jag åka 16.10. Så var det avgjort.

Kort då, Månadskort går fet bort. 880 kr för att åka 10 dagar, om ens det. O sen vara borta i en vecka o så åka  fem dagar igen. Sen vet jag ju inte hur veckan efter ser ut.

Lurar i stället på 15-kort. 15 valfria 20 timmars perioder som man har 60 dagar på sig att förbruka.
830 kr. Alternativt bara värdekort. 52.5 per resa = 115kr per dag
Ska ju åka 10 +3 dagar vad jag vet. Risken är ju om jag köper 15 kort att jag ändå väljer bil, så himla bekvämt ju.
10 mil * 13 kr bara bensin = 130 kr i bara bensin, om dagen.
 Nu blir det två mil bil + pendel.
7.28 o16.10, samma som alla andra gissar jag. Behöver ju bara åka dessa under utbildningstiden sedan blir det ju variation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0