Wahlströms

Telefonsignalen jag hade hört medan jag sov hade L. orsakat. Hon o en kompis L2. ville ha skjuts på kvällen då de skulle ut. Tanken var väl Motala lr Linköping. Någon annan kunde hämta.
Vi bestämde att vi hann att gå en promenad innan L2 skulle komma. Medan L. var på väg till oss kollade jag upp vad som var på G denna kväll. Insåg att det bara händer grejer i Tns varannan vecka o detta var en av dessa kvällar då det faktiskt var ett bra band som spelade. I Tns Parkhall är det både dans, disco o pub i ett, brukar vara mycket folk då det väl händer något. Så vi bestämde att jag skulle äta med familjen o kolla på andra chansen o umgås fram till 21-21.30 när de ville iväg o då skulle de andra sova ändå o jag som sovit hela dagen skulle nog ändå snurra runt o glo på TV hela natten. Så jag passade på att följa med tjejerna ut. Vi var i Parkhallen vid 22-tiden. Jag körde alltså. Träffade en av mina blivande kollegor, som jag känner igen sedan tidigare. Vi buggade, vet att han är superduktig på detta då vi buggat vid ett tidigare tillfälle i Vadstena. Gick sen mellan tjejerna på discot o buggen. Vill inte gärna dansa slowfox. Blev uppbjuden ett par gånger till men jag är lite kräsen, så efter två dundernitar, som inte alls kunde bugga, frågade jag tredje om han kunde annars var det ingen idé. Inte schysst kanske men jag orkade inte bugga med en till som inte kunde. Jo´rå han försäkrade att han kunde. Å´nej  skulle jag vilja uttrycka det i efterhand. Inte bäst själv, men när de inte kan hålla takten o slänger o far med armar, drar i en kors o tvärs i omöjliga turer, då kan det lika gärna kvitta.
Var hemma vid två tiden.  Sov som en stock till sju, var uppe o fixade frukost till barnen o gav M. kaffe på sängen.
Han var mörbultad o hade nackspärr, så det tog ett tag innan vi gick upp. Tror klockan hann att bli 11.
Madde fixade lunch åt oss, efter att ha tagit upp beställning. Hon plockade ur diskmaskinen o var såå duktig. Det var så vi undrade vilket virus som drabbat henne, eller vad det var hon ville ha denna gång.
Efter lunch var det dags att bege sig till jobbet o köra till Malmö, här är jag då nu.
Strax dags att ge sig av hemåt.
Har en toppen vecka denna vecka. Jobbar torsdag 5.28-15.08. That´s It!!
Sen börjar jag på måndag kväll igen veckan efter.

Ska försöka hinna med ett bullbak, ev massagen o handla lite mat är väl dags igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0