Tisdag

Har bara kommit till kaffet idag. Ska bara vara hemma o ta det lugnt. M började 6.30 o kommer nog hem vid 14.30. Våffeldagen så det får vä bli sådana till eftermiddagen. 
Linus är på väg ut o har fått på sig sina termobyxor o där i fickan fann han sin mobil, tur att det kom snö annars hade han nog inte hittat den förrän nästa vinter. 

Om man skulle ta o städa av ett rum, badrummet kanske? Om man tar ett om dagen nu i två veckor jag är ledig så skulle man ju komma igenom huset. Då menar jag inte det vanliga ett dammtag, dammsugarvarv o golvet utan verkligen torka av alla grejer, slänga sånt man inte vill ha eller behöver eller som är trasigt o torka hyllor o tak o väggar o lister allt sånt man inte gör i vanliga fall. I alla fall inte jag. Gör ni det?

Börjar nog med posthögen så får vi väl se om jag orkar fortsätta sen. Fattas ju någon räkning att lägga in så det får ju gå före, o flytta över pengarna till svea. Måste ju spara undan till resan o så hägrar ju en ny soffa. Undra om det räcker att spara 10 000 lr om man ska sätta undan mer? Nej jag tänkte unna mig en klippning o så ska kläderna till dansen betalas, Så lite ska jag nog ha kvar ute att leva på. 8000 på två, jo men det funkar nog. Det är så mycket som är över när räkningarna är avklarade.
Sa jag att vi bor otroligt billigt. För det är det som gör det. Skulle kunna jobba 100% o få ännu mer men det finns ingen anledning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0