Tågstrul

I fredags blev det inte mycket mer sovit. Någon minut vid 16-snåret och vilade ögonen mellan 18-19 utan att somna. Stack iväg till jobbet vid 20 tiden. Körde till Hallsberg. Kom upp så jag hann o ta en kopp bara sen var det dags att åka hem igen. Hade vagnar som skulle till Bx, jag var så himla trött så jag tänkte aldrig på vad jag fick för signalbild. Rätt var det var så kom jag på att shit, bakom nästa kurva kommer Bx, detta stämmer inte. Hann bromsa innan växeln. Ringde fjärren o undrade vad hon satt o funderade på då mina vagnar faktiskt skulle in här. Hon fick ta tillbaka signalen o lägga växlingsväg in åt mig. Sen var det bara att ta loket o köra det till N. Väl där ringde jag för att höra vart det skulle stå. ??? Mannen  som svarade i telefonen lät som ett frågetecken. Vaddå ska du hit? Han hade nog missuppfattat mitt tågnr, kom vi fram till sen, för självklart skulle loket dit.
Inte riktigt min dag.
Var hemma vid 6 tiden på morgonen. Sov nog ett par gånger på vägen hem. Funderade på innan att lägga mig ett tag på soffan o vila innan jag körde hem. Men hade jag somnat där hade jag nog inte vaknat mer den dagen. Väl hemma sov jag innan jag lade huvudet på kudden.
Hörde telefonen ett par gånger o barnen som for omkring. Mattias hade varit ute o städat bilarna. Sov ända till kl 16 på eftermiddagen. Helt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0