Sjukhus

När jag påbörjat min tur på torsdagen fick jag ett mezz från A-L som undrade om jag kunde ta Emil på em. Jag slutade 13.30 o Madde 14 så jag undrade om hon kunde skjutsa hem honom till oss, men det kunde hon inte för hon ville åka in till M. på sjukhuset redan vid 10 när hon lämnat Emil hos dagmamman. Så vi bestämde att hennes syster fick hämta Emil hos dagmamman o ha honom tills jag kunde komma. M. hade åkte in akut med magsmärtor dagen innan o blivit kvar.
Var förbi hos dem o bytte bil o plockade upp Emil. Lättast att göra så då de har fast bilbarnstol. Plockade upp Linus från fritis. Åkte hem o var ute en stund. Gav sedan Emil lite mat. Följde med Madde på dansen. Emil gjorde givetvis succé. Han fick stanna hos oss över natt då A-L var kvar på sjukhuset så länge som möjligt. Märta hade hon med sig, hon är ju rätt lätt att ha med att göra än så länge, äter o sover.
Emil var lite svårare. De säger ju att han är så trött redan kl 18 att han somnar till Bollibompa. Nu var det väl så nytt o spännande att han var vaken ända till 20.30. Han somnade tillslut hos Madde. Jag har ju vår resesäng kvar så vi flyttade över honom dit o kröp till sängs allihop. Hade lite svårt att koppla av o sova. Antar att både oro för lillebror o att ha Emil spelade in, slockande tillslut vid ett tiden.
Emil vaknade igen vid fyra, han busade runt lite, vi halvsov. Sen ville han se bompa, så TV´n åkte på. Tack Cartoon.
Resten vaknade vid 6.30. Mattias skulle börja tidigt. Så det blev att ge alla frukost o skjutsa bort mina barn till skolan. Åkte sen hem igen. Tanken då var ju att Emil skulle till dagmamman även denna dag. Planerna blev lite ändrade. Visade sig att M. skulle få komma hem till eftermiddagen efter röntgen. Så Emil fick stanna hos mig på förmiddagen istället. Plockade sen upp barnen efter skolan åkte till mamma o plockade upp henne o lämnade Linus som skulle vara med pappa på jobbet på eftermiddagen. Vidare hem med Emil o bytte tillbaka bilar.

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Vad var det med magen? Blindtarmen som spökade? Inget allvarligt hoppas jag.

2008-03-05 @ 13:16:38
URL: http://emelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0