Service

På onsdagen var det ju dags för service på den "gamla" bilen. Föreslog att M. skulle köra in den dagen innan så den var på plats kl 07. Då jag jobbade till 04.40. När jag väl kommit hem o somnat är jag rätt så svårväckt o hade ingen lust att gå upp vid 07 o skicka barnen till skolan. Att hålla sig vaken var inte att tänka på. Helt slut så dags. Så skulle jag ju jobba igen på kvällen.
M. var ju på möte på tisdagen så han tog den bilen o tog en kollega till hjälp hämta vår renault som för tillfället står hos mamma o pappa o skulle lämna bilen. Då hade han sådan tur att mamma föreslog att d kunde lämna bilen på morgonen. Så då löstes ju det i ett nafs.
Verkstaden har ju sedan tidigare mitt mobilnr eftersom det brukar vara jag som fixar detta, så de hade ringt ett antal gånger när jag vaknade. Bilen var klar så vi hastade iväg efter den innan Linus skulle komma från skolan.
Passade på att handla när vi var två.
Åkte till jobbet vid 16 tiden igen. Denna gång bar det av till Malmö.
En superbra tur, om den inte hade börjat så tidigt. Men det är full nattvila på hotell. Bra starttid dag två. Man hinner äta hotellfrukost. Kör till Trelleborg och tillbaka o sen åker pass hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0