ifatt

Kan man blogga ifatt? Denna vecka har varit så där hektisk att jag inte haft ro att sätta mig o fundera över vad som händer o sker.
Det blev inget dammsugit alls i måndags. M. kom hem skapligt o då blir det inget gjort för någon. Jag åkte o jobbade vid 16 tiden, kom ju liksom lite snö så jag ville ha god tid på mig. Det gick det åt. Här omkring kom det nog nästan hela 15 cm. Wow. Närmare jobbet lite mindre. Var till Malmö den natten. Hade lite uppehåll som tyvärr krympte då jag var sen. Hann ändå in o slänga mig på sängen o vila en timma innan det var dags att ge sig av hemåt igen. Var hemma i säng vid 7 snåret, somnade väl vid 8 när det blev lungt här. Vaknade till o halvsov sen från 11 till 14 då Madde kom. Ringde hem Linus från fritis vid 15, for sen iväg till ridningen.
 Efter ridningen var det snabbdusch o iväg på UG. Försökte torka lite fönsterbrädor o bord o sånt i slutet, så att jag inte har allt kvar nästa vecka. Jag ska ju själv låna lokalen på Måndagkväll på LJUSPARTYT. Har fått in 11 anmälningar till detta. Om jag får en bokning på ett nytt party + att de handlar för 2000kr, får jag handla för 35% av den totala försäljningssumman, dvs minst 700kr. + ord värdinnegåva.
När UG var slut var det dags att åka o jobba igen. Denna gång var det Norrköping som gällde.
Hade tänkt att hinna vila en timma där oxå, blev inte så dock. Soffan var redan ockuperad, av C.P. från Tm. Så vi babblade istället. Båda slutar ju i maj, så det fanns endel att säga igen.
Tröttast i världen på hemväg kändes det som. Var hemma vid 5tiden. M. skulle upp o öppna åt byggarna igen vid 6.30 men han fick lov att åka hem igen innan han öppnade butiken kl 10.00. Inte min grej att sova en timma o sen gå upp o skicka barn till skolan när jag har jobbat hela natten. Då blir jag ju inte människa mer den dagen, speciellt efter andra natten.
Sov hela onsdagen, i a f fram till 14 när Madde kom hem. 14.30 kom sen M hem. Han fick lov att hämta Linus från fritis.
Tog vår vanliga runda på promenad, skillnaden denna gång var dock att jag fick gå ensam, L. skulle gå med sin bror. Passade på att dela ut byabladet.
Vilade en liten stund till innan det var dags att åka o dansa.
I morse var det då dags att vända på dygnet o gå upp tidigt. 6 var klockan ställd, senast 6.40 skulle jag åka. Hm.. vet inte var tiden på morgonen tar vägen, plockar en strumpa här o en där o rätt var det är så är klockan för mycket. 6.44 tror jag att jag kom iväg. Börjar 7.45 o det tar en timma att åka. Marginal? Njae, inte mycket.
Kom ikapp, två dumpers, som höll 40km/h mellan Sunnhultsbrunn o Aneby. Yes. Inget stressande alls.
Alltså var jag sen redan när jag kom till jobbet. Fick veta att loket jag skulle ha nog stod ytterst. Nähe inte det inte. Som nr 3 av 4. shit. Ringa o strula o få lova att byta. Yttersta var strullok, dessutom multade. Hm, innersta fick det bli o så köra vändskiva. Åh tiden rinner i väg fort i dessa lägen. Tack o lov var tåget bara 100 m så det var inte så lång att gå för att kolla broms. Fick dessutom hjälp- lyx!
Var till Jönköping o tillbaka på förmiddagen. Så att ni kan fortsätta handla IKEA grejer.
Matrast, passade på att ta ett snack med psf o bytte lite turer. Så stället för 11 dagars ledighet nu, blir det 7 + en natt jobb+ 7 dagar igen. DVS inget fritisstrul på två veckor. Skönt. Istället blir det ju nästa lördag som strular till sig då vi jobbar båda två. Jag slutar ju 5 o sover, så det får väl gå.
Lyckades även byta bort sista tisdagen till en senare tur så Madde kan rida. Som kompensation fick det bli en sväng på Stockholm till på söndagen.
Tror att jag lyckades övertala honom att ge mig mina volontärtimmar 2+3/5 för i så fall gör jag sista dagen 1/5 lr om jag har tur 30/4.
Var ut o hämta pendeln, bromsade o drog ner o gick runt med loket o bromsade igen. Innan det var dags för hemgång. Var in lite till o strulade med schemat, fick mig lite fika. Stora påskäggen var framställda så lite godis slank också ner. Hann få med lite varor hem från Lidl. Där var ingen kö alls. Snurrade runt på ICA parkeringen men insåg att det skulle ta för lång tid där inne. Behövde ju egentligen ingenting.
Problemet kom när jag skulle ut från parkeringen, ICA ligger liksom bortanför Lidl, så alla bilar måste passera o så kommer det en cirkulationsplats efter. En sådan här dag blir det köer. Damen framför mig tror jag väntade på bättre tider så tillslut låg jag på tutan. Hon gjorde inget initiativ att vilja komma ut i a f. En bil stannade till och med o skulle släppa fram henne, men då körde jag istället lätt irriterad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0