Gardinuppsättning


Gardinerna blev tillslut uppsatta. I taket! För att de skulle hänga rakt ner fick det bli så, även om jag inte gillade idén.
Fortsatte städa av bara farten så nu känns köket rätt ok. Luckor o bänkar avtorkade. Hittade faktiskt en bänk under alla papper. Vattnet rinner genom avloppet igen.  
M åkte o jobba vid 18, kom nyss hem igen. Lagom pass.
Madde o jag fixade skrabbelucker.
Hade lovat mormor att följa med henne o handla nästa torsdag, för att jag skulle till nya jobbet på tisdag men blir nog tvungen att byta dag, då de ville ha en chans att hänga upp uniformerna vi ska prova innan anstormningen.

Just så, mormor ringde förtvivlad på förmiddagen, hon hade fått taxeringskalendern. Mycket spännande läsning!
Förtvivlan var för hon kollade upp hur mycket jag hade tjänat. Hon trodde nog att det skulle vara mer än vad det stod där. ..
Förklarade att jag jobbar 75% ,år 2006 som det är i kalendern var jag tjänstledig i tre månader oxå + att jag har reseavdrag. Det blev lixom inte så mycket kvar om man säger så.
Superkul att kolla in grannarnas inkomster, vem behöver ratsit? Ska nog låna den där av henne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0