Barnbidraget o maxtaxa

Åh, hoppas detta förslag blir verklighet. Nej, jag skulle nog inte behöva barnbidraget. Kanske gränsen på 20 000 kr är i lägsta laget dock. För givetvis måste man rätta utgifterna efter inkomsterna. Har man skaffat barn får man lov att försörja dem.
Kan vi sen avskaffa den dumma maxtaxan o gratis 15 timmar för 4-5 åringar o alla som får syskon o s v så vore det ännu bättre.
Jag vill kunna spara pengar på att inte ha barnen på fritis, då jag väljer att jobba obekvämt. Men då jag tjänar för mycket får jag betala maxbelopp för snitt tre timmar i veckan. Medan andra går hemma o drar o åker o fikar på stan eller tränar lite på något gym men inte har någon bra inkomst inte betalar något alls.

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag hörde något om det där men jag trodde det skulle bli mer potester faktiskt. Men jag förstår dig helt och hållet. Nej, Nässjö är ingen höjdare direkt. Jag bor ju utanför norrköping så det skulle aldrig funka att åka emellan. Jag skulle få tillbringa all min tid på dygnet antingen på tåg eller buss. kram

2008-03-25 @ 21:25:35
URL: http://itisallaboutmeee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0