Annandagen

Började med frukost, kaffe o macka i sängen, sedan sov jag gott 8-12. Vaknade av att M. startade mixern. Han var ju duktig o gjorde raggmunk. Bara att det var i tidigaste laget för mig, nej jag är väl aldrig nöjd. Hade bara hoppats på att han skulle ta med barnen ut o göra något ihop med dem, sista dagen han var ledig. Försökte blunda en stund till o somna om, men det gick inte så 4 timmars sömn fick väl räcka. Åt lunch, M o jag. Linus ville som vanligt inte ha o Madde var hos Moa. Gjorde sedan en ansiktsmask o fixade naglarna. Varför misslyckas jag alltid med en nagel? Kan aldrig vara så still att alla hinner torka utan måste på något alltid. Plockade ur diskmaskinen. 

Tanken var att mamma o pappa skulle komma o hjälpa oss byta gardinstången i köket o vardagsrummet och putsa fönstren. Insåg att det var för kallt o inget kul att fixa detta nu. Väntar till det blir lite mer vårlikt.
 
Kollade på supersize me, men var tvungen att hoppa in i duschen så jag missade slutet. Helt otroligt att se dessa feta människor, hur kan man leva på snabbmat? Vi äter det om vi åker iväg visst, men skulle aldrig falla mig in att stanna t ex om man är på väg hem bara för att. Då åker jag hellre hem o lagar mat. Men det har kanske mer med snålhet att göra, än nyttighet. Tror i a f inte att vi äter snabbmat mer än två gånger per månad. Läsk däremot går det nog ner en hel del.
 Det blev dags att ge sig av till byagården för ljuspartyt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0