Utlovad torsdagsberättelse

Tänkte bara tala om att jag är hemma nu. Har haft en djävulsk dag.
Kanske lite beroende på att man själv är ny o osäker o kollar allting
ett par xtra gånger. Kollade ju på förmiddagen att det bara var ett fordon
från Motala o anpassade mig därefter. När jag klargjort det jag
skulle ha o stod klar att rulla ringde mobilen,
har fortfarande inte lärt mig att man i detta läge inte ska svara.
Tk, ville att 13xx skulle med hem, den var klar.
Killen som stod utanför sa: Nej det är den inte.
Kollade ett par x-tra gånger men den skulle tillslut med.
Oki, klargjorde den oxå. Insåg att den inte var städad o tänkte till.
Växlade den så att den rullade först från Motala o sist in i Lp,
för att få den kvar där för städning. Hann få Driftbroms utan synbar
anledning + ATC fel innan jag ens satt ihop tågsätten.
Här borde jag kanske insett att den inte skulle med.
Lyckades Multa på första försöket! Kom ändå iväg sent.
Fick vänta på ett godståg + persontåget från My o norrut.
16.30 blev det min tur. Vid det laget skulle jag varit i Lp redan.
Atc fel innan Fågelsta igen. Då gav jag upp o ringde
SÄK ansv. o bad att få köra utan ATC o så informerade Tk om läget.
Fick tag på TK på nytt o fick tag på A.o som skulle ha ena tågsättet.
Hon kom upp på spår 20 o hämtade det hon skulle ha.
Blev sedan kvar där med det som blev över. Jobbade en stund
på att ta reda på om 13xx fick plats på spår 6 hos oss,
så det kunde städas. Men blev inte klok på svaret. Kollade med fjärren
om jag kunde stå kvar där jag stod.Det gick inte, spår 19 kunde vara ok??
Var är spår 19??? Utanför spår 20 ett stickspår. Ok letade reda på detta
o kollade att jag kunde stå hinderklart. Jo,det skulle gå, Växlade mig dit.
Avställning Y2, hm post? Inte så lång ögat kunde nå. Dra knivar utsida?
Vilken låda var det nu då. Slet som ett djur med min lilla ursling
till fyrkantsnyckel. Gick inte få upp. Ringde M.L på TRÅD i ett sista
desperat försök att få ett bättre alternativ. Under tiden tickade klockan
o jag borde ha bytt av o växlat undan ett tåg, TK, fick besked att det var
H.O som kom med detta, ringde upp henne o meddelade läget. Hon tog
alltså sin rast o växlade undan på. M.L tipsade om att använda något
som hävstång.Vad hade jag? Skaftet till skurmoppen fick duga. Det gick
sönder istället kan jag meddela. Nästa tåg kom in som skulle växlas undan,
även K.C fick lov att klara detta själv. När jag sedan ringde upp TK igen
o kollade om det inte gick att få åka in, så sa de att visst,om du flyttar
undan 13XX först så får du plats sen... ok, o klockan är nu 18.45 o
det ska gå 19.15.Jag ska /gå/ ner hämta o köra ut det o sedan /gå/
upp hit igen för att köra ner detta. Ledsen men i detta läge
arbetsvägrade jag. Ringde upp K.C som skulle ha Y2:an som
skulle ut, kollade om han kunde klargöra själv o växla ut, om
det var ok? Visst. Han undrade vad jag gjorde o jag berättade.
Vi kom fram till att det bästa var nu att lämna fordonet med
A-motorerna igång. Så fick det bli. Hann precis i tid för
att lägga växlarna åt K.C, gick sedan för att få mig en bit mat.
Träffade på en gammal kollega från GC (Åh förlåt A.G inte gammal
i det avseendet). Pratade bort en stund,
just i detta ögonblick genomsvettig o ont i händer o handleder, hade
jag lätt bytt tillbaka till GC. Men så påminde han om Radioloksväxling
o då föll bitarna på plats ett tag igen. Vi gjorde sällskap bort till oss,
på vägen träffade vi på H.O igen på väg ut, Hjälpte henne att lägga
växlar. In för en kopp kaffe äntligen.Å.A kom förbi o skulle göra sällskap.
Tåget som skulle vart inne 19.52 var 30 min sent o skulle ju gå igen 21.15.
Så vi hjälptes åt att städa detta alla som fanns till hands. Kl 21.15,
pustade än en gång ut. Bara att vi kom på att det fanns ett tåg till som
behövdes städas, då fordonen sätts i trafik när de kommer från Motala.
Fick skjuts upp mot Bangården o spår 19. Växlade fram o ner på spår 6.
Hjälptes åt att städa även detta tågsätt.
Hade ca 40 min på oss. När väl Y1:an kom in växlade jag ut 13XX igen
på spår 4. Å.E kom med nästa fordon som skulle in o städas. Tankas o
tömmas, så att även detta kan gå i trafik direkt från Motala.
Medan de två Service städade o grejade, multade jag igen.
Testade ATC ytterligare en gång för att vara säker på att jag inte hade
fel. Men nej då, åter igen ATC-fel. Strax efter 00 lämnade jag Lp.
Hade först löst hemtransport åt den stackars Servicekillen.
Jag liftade honom med ett godståg! Väl i Motala finns bara en
enda post. Vågade inte blockera vägen.
Så då räckte ju sladden bara till främsta fordonet. Detta innebar
ju att jag fick 13XX åter igen utan möjlighet att posta.
Knivarna utsida. Gjorde ett halvhjärtat försök med luckorna igen.
*Bättre fyrkantsnycklar tack eller anställ starkare personal. För jag
rår inte på luckorna.* Lämnade Motala 02.10,
hemma 02.45, när jag på började detta. Nu ska jag sova. Hoppas att
man får igång 13XX imorgon...
Tur att vi inga skyddsombud har än. Inte kul att springa o lägga
växlar i makadam o högt gräs.
Jag har träningsvärk i hela kroppen. Mitt passerkort gick lite
olyckligt öde till mötes. Gick i tre delar.








Känns ungefär som jag har gjort det samma.









God Natt!

Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Vad har du fått till för konstigt teckensnitt? Man ser inte hela texten för den flyter ut i bakgrunden till höger.

2008-06-29 @ 21:34:18
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0