Uppe med tuppen, lr före t.o.m

kl 03.00 ringde mitt alarm i morse, lr morse vill jag knappt kalla det utan i natt.
Snoozer ringde en gång...
Hoppade sedan in i duschen o fixade därefter en macka till matsäck.
Var iväg 04.05. På plats som nr två. Nr 1 hade ingen nyckel till grinden, det hade däremot jag så jag öppnade så vi kunde ställa in våra bilar.
Orderuttag, Min kompanjon för dagen dök upp. Tog kaffe med oss ut o klargjorde vår Y1:a.
Växlade ut oss o väntade in tågvärden E. Iväg, i tid. Hela svängen tror jag.
Fick träffa Olle, rycktet hade nått oss, så vi visste vem han var när han klev på.
Kul prick, men kan nog bli för mycket i längden.
Ringde trafik-kontoret 100 gånger tror jag. Behövde nytt tågnummer tills vi skulle till Nässjö senare. O vilket fordon vi skulle ha ner o var vi skulle göra av det vi kom upp med.
Många frågor blev det. Väl uppe o inväxlade var tanken att vi skulle ha rast. Jag ska bara...
ta ut order för nästa sväng som jag inte fått ut på morgonen, då jag hade fel nr då.
Bara att vårt system låg nere, fick inte ut något alls.
Vi satt tre förare som alla skulle iväg o ingen fick ut något. Första fick ut o drog ut till sitt tågset. Vi som blev kvar, hjälptes åt att ta ut via Trafik-kontoret o fax. Hade lovat att hjälpa nästa tjej o visa hur man växlade ut då hon inte gjort det tidigare o oxå skulle iväg. Då vi hade avgångstid först, snabbade vi på o påbörjade växlingen.  
Bara att något strulade o ville inte vara med så vi lyckades med bedriften att blockera allt.
Fick till det o kom iväg.
Hoppas att det löste sig för de andra oxå.
Väl i Nässjö gick det undan. Växlade in det vi kom med o fick en ny Y1:a med hem. Åkte ner på PBG o ställde oss, gick sedan o hälsade på Tafik-kontoret, fick oss lite kaffe.
Åkte sedan hemåt igen.
Vinkade åt en och annan fd kollega.
Väl hemma fick vi invänta att ett tåg skulle avgå innan vi fick köra in. Växling igen. Denna gång använde vi signalgivare då vi ju var två.
Blev kvar på jobbet som vanligt o diskuterade lite med PSF. Överliggningar, frukost o sånt.
Hittade på H.L som har haft turen som jag har imorgon två gånger redan, så jag fick lite tips hur man gör o vad som händer.  Skrev så pennan glödde.
Kuliga är att jag nog får en mult hem..Har aldrig multat, bara kollat på en gång. Ska nog få till det ändå. Har ju hjälp..
Vi är förhoppningsvis tre imorgon. Samma kille som idag på linjekännedom + ytterligare en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0