Överraskning

Överraskningen kom när jag kom hem. M. hade jobbat! Han fick lov att ta med barnen till jobbet. Hade inte en aaning om detta. Jag skriver ju i almanackan på väggen, hur jag jobbar. Hans tider får man gissa sig till. Inte ett ord om detta under hela veckan hade jag hört. Då hade jag ju givetvis ordnat det på annat sätt.
Ställde nu frågan, hur det blir sen? Inget svar.
Jo, nog är det så att det är jag som bytt helger. Jag går ju på fast lista o kan inte påverka så mycket, då vi är 30 st att ta hänsyn till.
Han gör schema för 3 fasta + 2 vik, en månad i taget. De var ju dessutom lediga allihop förra helgen då det var midsommarstängt, trodde väl i min enfald att detta var löst då. Ack så fel man kan ha.

M. har semester i två v nu så antar att det blir samma visa om två veckor då.

Avskyr gissningslekar! Om jag blir arg, jo. Jag vill ha kontroll på saker o ting. Inte det löser sig nog..

Jag hade haft förståelse om t ex någon av de anställda hade varit ensamstående med barn varannan vecka att det inte skulle gå att lösa, men så är inte fallet. Problemet är att M. inte ens frågat de anställda om någon kan tänka sig att byta. Jag vet att de skulle lösa det om han bara nämnde problemet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0