oj oj oj

Alldeles för trött för att skriva egentligen.
Gårdagen bjöd på god buffé på Stubbegården. Sedan iväg mot Linköping o jobb, liten paus på vägen med detta tänkte jag tillägna ett eget inlägg.

Träffade tågvärden för dagen i orderrummet o blev informerad om att vi skulle till Hultsfred istället för Vimerby, lite info hade jag fått via mezz innan oxå.
Order o ut o leta forden. Hm satt inhop med Amandan som hade soppatorsk, eller vad man nu säger när det går på biogas. Växling innan vi kunde komma iväg.
Gick bra ner. Hade tänkt oss lite annorlunda än vad tågledningen bestämmt. Skulle ha ett tåg hemåt som gick en halvtimma innan tjänstetåget tillbaka för uppställning i Vimmerby. Ja, ja, går knappast att förklara. Konstigt blev det pga en sur förare.
Tror vi lyckades rätt bra ändå med spetsvändning o undanväxling o så kom han efter, medan vi ställde av.
Det fordon jag ställde av skulle han sedan ha i morse.
När jag om tillbaka till Vimmerby i morse undrade tkl vad jag hade gjort med det? Föraren hade visst slitit sitt hår o svurit på morgonen innan han fick igång det. Va 17 gjorde jag??? Inget annat än det jag skulle, antar jag?
Var hemma vid 21 igår. Madde o jag kollade på Satc, dubbelavsnitt till 00.
Upp kl 04.00.
Om jag är trött jo lite.
Hade sällskap på nerväg av en av de gamla kollegorna, kul med sällskap o få träffa dessa två som man inte ser så ofta, trots att vi bor rätt så nära(2mil).
Gick på stan en timma o mötte sedan upp I.J för lunch. Vi avancerade till det som vanligt med McD.
Hemresan gick galant.
Väl i Lp, var vi bort till jobbet o hämtade ut pikétröjor. Nytt schema, mer växlingstid till utväxling av tågset. Ska vara behjälpliga åt varann oxå. Det känns tryggt. En av grejerna jag o I.J oroat oss för mest. Det tar tid att byta ända o inte kul att då blockera spår 4-6 + stambanan uppspår, dvs i stort sett hela Lp ju. För att växla oss från spår 6 till 4.
Testade att logga in i systemen för order o vilket fordon man ska ha igen nu gick det bättre.
nu är det väl eg. bara nycklar som fattas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0