Morgon i VK

Har vaknat varannan timma i natt. Rädd att försova mig lr vad?
Klockan var ställd till 05.30. Skulle möta tågvärden i receptionen vid 06. Började eg 06.23, men ville ju gärna ha lite tid på mig första morgonen. Allt hoppade igång precis som det skulle, inga konstigheter.
två morgonpigga ville åka med. Tror de var tre ett tag. Strulade med nollorna igen i Gamleby. Uppdaterar radioblocket när jag står still o så lossar så det rullar o så får jag nollor igen. Halkade lite efter men hade snart tagit igen det.
Växlade in Y1:an på spår sex, fick växla om internt där efter en stund, blir ju lite trångt hos oss.
Var in med väskan o så väst på för att vara behjälplig när kustpilen kom in. Sen som tur var. Lade växlar o spårspärrar åt I.J. gick sedan med in, hade jag tagit med väskan direkt hade jag hunnit med pendeln 09.30. Tänkte att det går väl en 09.50.
Ack vad jag bedrog mig, sommartid på Veolia betyder 8 tåg istället för 5. Sommartid på SJ betyder färre tåg. pendel en gång i timman istället för var 20:e minut.
Knallade tillbaka till jobbet o drack kaffe, prata med Seko representanten på plats för dagen. Många som trivs på jobbet, tror vi var ca 15 st där just då. Ett jäkla tjatter var det.
Pendeln 10.30 fick det bli, promenad upp till mor&far o hämta bil. Mamma hade varit snäll o åkt med M. igår ner till oss för att hämta min andra bil så jag tog mig hem idag.

Har nu uppdaterat mig, borde nog vila lite. Ska hämta Madde 16.30 o sen åka o jobba 19.08. I natt blir det Hultsfred.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0