Min vanliga lycka

Vi gjorde stan någon timma igår efter att vårt tåg blivit inställt. Ett linne från Indiska fick följa med hem.
Lunch på Plaza.
Var ner på jobbet o chattrade lite. Försökte logga in i systemet som ska ge oss order o tala om vilket fordon vi ska använda. Men något smarto hade gett os behörighet för inloggning 2 men inte 1.
Dvs, vi hade fått nyckeln till kassaskåpet men inte till dörren in till rummet- om ni fattar.


Satt i solen vid hus 30 någon timma oxå.
Sedan blev det tid att ge sig iväg.
Y2 till Vimmerby. Som vanligt en växellåda som inte riktigt ville. En traktor på spåret o folk likaså. En vanlig dag på jobbet med andra ord.
Växlade undan fordonet o ställde av.

Gick fram till Tkl igen. De hade visst nytt nr, det gamla telefonnumret som står i våra fordon funkar inte längre.
jag fick det nya av TKL. Ok vi var tre men han gav det till mig, gissa om det blev jubel sedan. Yngsta tkl på platsen, jaha. Honom snärjde du direkt. Blev ju kommentarerna.
De retade även honom, frågade om det nu var tkl som bytt lr om detta var hans privata och om vilka tider jag kunder ringa osv.
Kul på jobbet, jo det har vi nog. Tycker I.J är bra att ha att göra med.

Precis när vi skulle dra där ifrån, kom polisen farande. Fick stå kvar o prata med dem. De hade fått larm om att det kunde finnas folk i spåret. Fick köra 12 min sena, höll 10-20km/h tills vi passerat Astrid Lindgrens Värld. Såg ingen.

Sedan var det gärnet. Folk skulle ju med ett x o de är ju inte så glada i att hålla detta.
Var ca 20 min sena i Lp.
Sprang till jobbet för att hämta D. S dator, som han ville ha tillbaka. Min psf var kvar. Kolade så jag var ok, efter uppståndelsen i Vib nyss. Jo´rå ingen fara. Inget hände ju eg.
Hann med pendeln. Åkte upp med datorn o chattrade lite mer. Fick lite tips om Y2.
Var hemma vid 21.30. Tvätten hängde fortfarande ute som jag hängde där på morgonen. Hur skulle den ha kommit in?flugit? Blev att ta in den. Bläddrade igenom östgötatidningen i hopp om att vara med. Blir väl nästa vecka då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0