Hann inte

Jag visste om att texten blev konstig igår, hann bara inte ändra. Lite bättre blev det nu.
Det är ett mejl, där av konstigheten.
Jag skrev det till chefen o psf på natten då jag kom hem, helt förtvivlad.
Helgen har väl fortsatt i ungefär samma spår.
Gårdagen bjöd på balisfel till höger o vänster. Tyvärr påverkar vi varann hela tiden oxå. Fick stå o vänta o sedan fick jag oxå balis fel, nästa fick vänta på mig o så vidare. På väg upp mot Vimmerby blev jag ju själv drabbad av min egen försening igen då mötet blev sent.. Så här håller vi på dagarna i ända. Hopplöst.
Kom i a f fram o kunde växla undan ca 10 min sent. Postade o letade upp Hotellet.
Nycklarna var väl förankrade innanför kodlås. Tog en evighet innan vi fick upp det. Gick upp o sa godnatt.
Kastade mig i Kylboxen för att spana in frukosten. Döm om min förvåning, ett glas Juice var allt som fanns, inte ens en kylklamp.
En knackning på dörren o TV stod där. Har du all frukost undrade hon, för hos mig fanns det bara juice.
Ett gapskratt från båda, tänkte just samma tanke sa jag.
Så vi fick ställa in oss på att vara utan frukost.
2 timmars sömn fick jag ihop. Innan tankarna började snurra, som vanligt.
Gjorde jag det? o hur skulle jag göra sen? o hur var det med det där? osv.
Kl 04 orkade jag inte snurra längre, bättre att gå ner o sätta fart på maskineriet o växla fram.
När tkl dök upp vid 05 var jag på plats o nästan klar.
Hade avgångstid 06... Han trodde att jag ställt tåget vid plattform för natten.
Han bjöd på kaffe o en trevlig pratstund.
Gemensamma bekanta på GC gicks igenom. Ett namn fastnade på tungan. Väl iväg, efter passerande av Hultsfred ringde han upp o hade kommit på det. Så nu fick ju jag huvudbry, vem menade han? Ingen jag kan komma på i a f.
I Berga bytte vi fordon o fortsatte färden hemåt.
Hade kunnat varit i tid, om inte GC varit i vägen, haha. Släppte godståget i Hjulsbro framför oss.
Hur mycket folk som helst på jobbet i dag oxå, vad gör alla människor där?
Gissar att det bara ser mycket ut då vi har så små lokaler.
Försökte få prata med A.N men det surrar för mycket folk o han är för upptagen så det får nog vänta.
Åkte förbi peugeot o spanade in nya bilen.
Har köpare på Renaulten så den ryker ikväll. Yes!
Handlade på hemväg.
Har bara plockat upp varorna.
Mat! Står på programmet. Svälter snart ihjäl.
Bra bantningsmetod, mitt jobb.
Handlade desto mer då jag var utsvulten.

Eftermiddagen hoppas jag bjuder på en bra film nerbäddad.
Orkar inte mer. Jobb helg o kort nattvila. Ledig även imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0