Brand

Igår när vi kom till plattform kom en resenär fram, han var lite bekymrad för han hade hört om en skogsbramd utanför Vimseby. Ok sa vi. Vi har inget hört men vi kör så långt vi får.

Ingen signal kom, ringde. Korsande tågväg.
Och så ska du få en S16 sen, eller ska vi ta det nu?
- Vi kan ta det nu medan vi väntar tyckte jag. Det är väl skogsbranden antar jag. Visst var det det.40 km/h, på en 120 sträcka.
Räddningstjänsten var informerad om att vi skulle komma tidigast 14.00.
Så vi höll 40 km/h ut ur Gullringen. Strax innan första vägen såg vi en tant, hon stod i ett skogsparti där det såg ut att ha brunnit, slangar från räddningstjänsten låg i skogen.

Gumman höll i en vattenkanna.

Vi puttrade vidare.
Ingen mer brand på den sträckan.
Vi konstaterade att det måste ha varit gumman med vattenkannan, som var räddningstjänst för tillfället. Hon blev roligast för dagen.
Ok, jag vet det var synd om henne, hennes hus kan ha varit hotat. Men inte när vi kom. Så för oss blev det bara dråpligt och en försening på 20 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0